حل اختلاف 14 ساله دو طایفه در سیستان
کد خبر: 4092548
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

حل اختلاف 14 ساله دو طایفه در سیستان

پس از ۱۴ سال، اختلاف بین دو طایفه رخشانی و سرابندی در شهرستان هیرمند، با پادرمیانی ائمه‌جمعه هيرمند و زابل، بزرگان و ریش سفیدان طوایف منطقه سیستان، با صلح و آشتی خاتمه یافت.

حل اختلاف 14 ساله دو طایفه در سیستانبه گزارش ایکنا، سیستان و بلوچستان، مراسم صلح و سازش بین دو طایفه سرابندی و رخشانی در روستای رخشانی از توابع شهرستان هیرمند بعد از 14 سال اختلاف بین این دو طایفه، عصر امروز، 25 مهرماه، با حضور حجج اسلام راشکی و عزیزی امامان جمعه زابل و هیرمند، سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار هیرمند، بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه سیستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام راشکی، امام ‌جمعه شهرستان هيرمند، ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه ربیع‌الاول، گفت: مردم ما میراث‌دار پیشینه ارزشمندی هستند و این جلسه محصول خردورزی، هم‌اندیشی و احترام به بزرگان طوایف است و یکی از سنت‌های بزرگ و زیبای پیامبر اکرم(ص) است.

وی، ضمن قدردانی و تجلیل از حضور بزرگان منطقه سیستان، از طایفه بزرگ رخشانی که با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند، افزود: یکی از اعمال ارزشمندی که پیامبر اسلام(ص) نسبت به انجام آن تأکید داشتند، این است که به بزرگان احترام بگذارید و بسیار جای خرسندی است که در دنیای به ظاهر مدرن امروز که دوران غربت انسانیت است، هنوز این سنت حسنه پابرجاست و به تبعیت از شرع انور اسلام، همچنان ظرفیت تبدیل خصومت‌ها به برادری و اُنس را دارد.

امام‌ جمعه شهرستان هيرمند، پس از اشاره به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت در اسلام، و سفارش صریح قرآن به ضرورت صلح و سازش میان مردم، گفت: انسان در سیر و سلوک الی‌الله به منظور نیل به هدف نهایی به دو وسیله که، یکی عقل سلیم و دیگری شرع مقدس اسلام است، نیاز دارد تا به مقصد مطلوب و نهایی برسد که اقدام ارزشمند این دو طایفه نیز محصول تبعیت از تعالیم عالیه دین مبین اسلام و کتاب راهگشای قرآن است.

میثم برازنده، فرماندار شهرستان هیرمند نیز در این مراسم، گفت: امروز در حرکتی زیبا شاهد صلح و سازش دو طایفه رخشانی و سرابندی هستیم که با عفو و گذشت از کدورت‌ها و اختلافات گذشته صرف نظر کرده و همبستگی و برادری را که سرآمد همه فضائل و مکارم اخلاقی است، جایگزین کینه و نفرت کردند.

رئیس شورای تأمین شهرستان هيرمند اظهار امیدواری کرد: اگر اقدام خداپسندانه عفو و گذشت و فرهنگ صلح و سازش روز به روز گسترش پیدا کند، زمینه زندگی و فعالیت بهتر برای همگان در سایه امنیت و آرامش فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم بزرگان و معتمدین طوایف رخشانی و سرابندی با در آغوش کشیدن یکدیگر، عهد کردند تا کدورت‌ها و اختلافات گذشته را فراموش و با برادری، وحدت و همدلی توأم با صلح و سازش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

انتهای پیام
captcha