۵۳ پرونده قتل در خوزستان به سازش انجامید
کد خبر: 4093570
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

۵۳ پرونده قتل در خوزستان به سازش انجامید

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در شش ماهه اول امسال ۵۳ فقره پرونده قتل در استان خوزستان به مصالحه و سازش انجامید که رقمی نزدیک به آمار کل سال گذشته است.

صلح و سازشبه گزارش ایکنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال ۵۳ فقره پرونده قتل در استان خوزستان به مصالحه و سازش انجامید که رقمی نزدیک به آمار کل سال گذشته است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر اظهار کرد: در این مدت پرونده‌های مهم دیگری نیز به سازش انجامید که از جمله آن ۳۱۵ فقره پرونده نزاع، ۲۰۶ پرونده خانواده، ۱۰۲ پرونده اختلافات ملکی و ۱۵ فقره پرونده اختلافات مالی است.

دهقانی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال ۱۱۸ هزار و ۲۹۰ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان خوزستان وارد شد که از ۶۰ هزار و ۳۸۵ فقره قابل اصلاح آن، ۲۷ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده یعنی رقمی معادل ۴۵ درصد کل پرونده‌های قابل سازش، با زحمات اعضای شوراها و مداخله موثر بزرگان و معتمدین با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین از راه‌اندازی پویش‌هایی مانند «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» و «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در راستای ایجاد صلح و سازش قدردانی کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که استان خوزستان در این پویش‌ها پیشگام بوده و دستاوردهای خوبی داشته است.

انتهای پیام
captcha