جامعه در عصر حاضر به طلبه باسواد نیاز دارد
کد خبر: 4094158
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

جامعه در عصر حاضر به طلبه باسواد نیاز دارد

امام‌ جمعه خوی با بیان اینکه دانش، معنویت، طهارت باطنی و ظاهری از جمله ملزومات برای رشد یک طلبه است، گفت: با توجه به اینکه در معرض انواع تهدیدات و جنگ نرم دشمن قرار گرفته‌ایم، جامعه در عصر حاضر به طلبه باسواد، مطلع به وقایع و مقتضیات روز نیاز جدی دارد.

فعالیت‌های اثربخش بانوان طلبه به تصویر کشیده شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌ جمعه خوی، امروز، 2 آبان در نشست هم‌اندیشی با طلبه‌های مدرسه علمیه ‌الزهرا(س) خوی که در این مدرسه برگزار شد، گفت: امروزه طلاب علاوه بر اینکه در عرصه‌های مختلف نظیر تبلیغ، تدریس و پژوهش حضور مؤثر دارند در بعد کنشگری اجتماعی نیز بسیار فعال هستند.

وی با بیان اینکه، طلاب به‌واسطه اینکه از روحیه جهادی برخوردار هستند، در رویدادهای اجتماعی حضور تأثیرگذاری دارند، پس باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: طلاب با اخلاص و به صورت جهادی و داوطلبانه در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند.

امام‌ جمعه خوی با بیان اینکه دانش، معنویت، طهارت باطنی و ظاهری از جمله ملزومات برای رشد یک طلبه، سیر و سلوک وی است، گفت: با توجه به اینکه در معرض انواع تهدیدات و جنگ نرم دشمن قرار گرفته‌ایم، جامعه در عصر حاضر به طلبه باسواد، مطلع به وقایع و مقتضیات روز نیاز جدی دارد.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید طلبگی از اصول، قوانین و ضوابطی برخوردار است، که رعایت آنها موجب موفقیت هرچه‌ بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است، از ظرفیت و دانش علمای اهل فن، اساتید برجسته و فضلا استفاده حداکثری به عمل آید.

انتهای پیام
captcha