تهدید دشمن از حالت نظامی به شکل مردم‌ محور شده است
کد خبر: 4094190
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

تهدید دشمن از حالت نظامی به شکل مردم‌ محور شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تهدیدات دشمن از شکل سخت و نظامی امروز در اشکال نوین، فناوری پایه و مردم‌محور و در حوزه‌های الکترونیکی و سایبری مطرح است.

تهدید دشمن از حالت نظامی به شکل مردم‌ محور شده است

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخائی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، امروز ، 2 آبان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز تهدیدات دشمنان از لحاظ محتوا و شکل تغییرات اساسی پیدا کرده و در اشکال نوین، فناوری پایه و مردم‌محور و در حوزه‌های الکترونیکی و سایبری مطرح است، گفت: باید دقت لازم و مراقبت کامل برای ایجاد مصونیت، حفاظت و امنیت این حوزه‌ها تلاش شود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان در هفته پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها از ۴ تا ۱۱ آبان‌ماه با شعار محوری و کلی «برای مردم، پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکرد ها» برگزار خواهد شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به اینکه هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مختلف، فراگیر و هدفمند به معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان‌سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولین، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم پرداخته شود.

کارخائی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان گفت: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، در سطح شهرستانی توسط فرمانداری ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون سازی کشور، پیش بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مادی و معنوی نظام است.

به گفته وی؛ نیاز است همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند که در این راستا هفته پدافند غیرعامل فرصتی است که به مسائل راهبردی، اساسی و کاربردی پدافند غیرعامل دقت شود و به عنوان یک ضرورت و امر مهم در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرنظامی و پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف گفته می‌شود که اهداف اصلی آن با توجه به توطئه ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها و مصون سازی کلی تأسیسات زیربنایی است متذکر شد: استمرار و تداوم خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان‌ها و دستگاههای مهم که ملزم به خدمت‌رسانی به مردم هستند از رویکردهای آن است.

انتهای پیام
captcha