بازدید هیئت ایرانی از بنیاد نشر قرآن «رستو» در مالزی + فیلم
کد خبر: 4094488
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

بازدید هیئت ایرانی از بنیاد نشر قرآن «رستو» در مالزی + فیلم

هیئت قرآنی اعزامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به مالزی به ریاست معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» در این کشور بازدید کرد.

بازدید هیئت ایرانی از بنیاد قرآنی «رستو» در مالزیبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به کوالالامپور، علی‌اصغر محمدی، سفیر و محمدعلی اورعی کریمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی به همراه هیئت قرآنی اعزامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به ریاست علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزیززاده، قائم مقام و طاهری، مسئول دفتر این معاونت با حضور در مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا در مالزی از بخش‌های مختلف این مرکز دیدن کردند.

در این دیدار «محمد اسیاحریم بن داتوک حاجی عبداللطیف»، پسر رئیس بنیاد رستو در استقبال از هیئت ایرانی، کلیپی از فعالیت این مرکز در مالزی را به نمایش گذاشت.

در ادامه، هیئت ایرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نشر قرآن، با فعالیت‌های این مرکز به ویژه در زمینه چاپ و توزیع قرآن در مالزی آشنا شد.

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ در نشست با محمد بن عبداللطیف درباره فعالیت‌های مشترک قرآنی گفت‌وگو و پیشنهاد نگارش و چاپ مصحف مشترک ایران و مالزی را با همکاری خوشنویسان و تذهیب‌کاران دو کشور مطرح کرد.

وی در ادامه از مرکز نشر قرآن رستو برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ایران که ماه رمضان آینده برگزار خواهد شد، برای نمایش دستاوردهای این مؤسسه دعوت کرد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری میان دو طرف به امضا رسید و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسخه‌ای از قرآن ایرانی نفیس «بایسنقری» را به بنیاد رستو اهدا کرد.

طرف مالزیایی نیز به رسم یادبود دو نسخه از قرآن‌های نفیس نشر بنیاد رستو را به معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی اهدا کرد.

گزارش تکمیلی ایکنا از این دیدار به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha