شیخ عیسی قاسم: نشست منامه از حقوق مردم بحرین دفاع کند
کد خبر: 4096547
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

شیخ عیسی قاسم: نشست منامه از حقوق مردم بحرین دفاع کند

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر جنبش الوفاق بحرین از شرکت‌کنندگان در نشست منامه خواست که در برابر نقض حقوق مردم این کشور، موضعی قاطع و شجاعانه اتخاذ کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، آیت‌‌الله شیخ عیسی قاسم از شخصیت‌های مذهبی شرکت‌کننده در نشست «گفت‌وگوی شرق و غرب برای همزیستی انسانی» که سوم و چهارم نوامبر (12-13 آبان) با حضور پاپ در بحرین برگزار می‌شود، خواست نظر صریح خود را در حمایت از دین و حقوق بشر اعلام کنند.

شیخ قاسم در بیانیه‌ای تصریح کرد: کنفرانسی که رژیم حاکم بحرین تحت عنوان کنفرانس همزیستی برگزار می‌کند، در چارچوب مسیر عادی‌سازی و تسلیم در برابر اسرائیل در شرایط آزار و اذیت شدید مردم بحرین توسط رژیم حاکم بر آن است.

شیخ قاسم تاکید کرد که مردم بحرین در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و انسانی مورد آزار و اذیت همه جانبه قرار دارند و از آزادی‌ها و حقوق مسلم خود محرومند. مستندات سازمان‌های حقوق بشری داخلی و خارجی، مرجعی معتبر برای اثبات این ادعا است.

آیت الله قاسم خاطرنشان کرد: دعوت از علمای برجسته در سطح کشور و جهان با هدف این است که حضور آنان در این همایش وزنه‌ای تأثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: اگر نتایج کنفرانس با الزامات دین، عدالت و کرامت انسانی در تضاد باشد، مشارکت چهره‌های مذهبی درآن مصیبت‌بار خواهد بود و این چهره‌ها تا زمانی که نظر صریح خود را ابراز  و خود را از همدستی با ظالمان مبرا نکنند، مسئول خواهند بود.

وی ابراز امیدواری کرد که چهره‌های متدین حاضر در همایشن با قاطعیت و صراحت از حقوق بشر و انسانیت و کرامت انسان دفاع کنند.

آیت الله قاسم تأکید کرد: موضع قاطع، شرافتمندانه، صریح و در خدمت حق و عدالت و انکار آنچه منافات با آنها را داشته باشد، از سوی علمای دینی که در هر سطحی در این همایش حضور دارند، به ویژه کسانی که تمرکز رسمی بر روی آنها بوده است، یک  ضرورت است. 

وی در پایان بیانیه خود گفت: آنچه مردم از علمای بزرگوار انتظار دارند، موضعی شجاعانه و صادقانه است که با شجاعت، صداقت، راستگویی و اخلاص دینی همخوانی دارد.

انتهای پیام
captcha