اقتدار کشور به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4097441
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

اقتدار کشور به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه به برکت فرهنگ ایثار و شهادت کشور مقتدرانه ایستاده است و از انقلاب حفاظت می‌کند، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده، نیروی بسیجی و نظامی از گیلان به عملیات‌های جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند.

اولین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نخستین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان که امروز، 15 آبان‌ماه در سالن اجتماعات غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان نقش پیشرو در دفاع مقدس داشت و به اذعان پیشکسوتان دفاع مقدس، آنطور که باید شأن و جایگاه و زحمات مردم گیلان در دفاع مقدس را نتوانستیم به خوبی نشان دهیم.

وی با اشاره به ارسال یک‌هزار و 513 کامیون اقلام مورد نیاز جبهه‌ها از گیلان، افزود: بیش از 100 هزار رزمنده، نیروی بسیجی و نظامی از گیلان به عملیات‌های جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند، براین اساس استان گیلان در صحنه‌های دفاع مقدس نقش میدانی داشت.

حبیبی با بیان اینکه امروز نیز در عرصه محور مقاومت استان پیشگام بوده است، گفت: طی روزهای گذشته که استان با اغتشاشات مواجه بود باز هم رزمندگان و بسیجیان حضور فعالی در میدان داشتند؛ به برکت همین فرهنگ ایثار و شهادت کشور مقتدرانه ایستاده است و از انقلاب حفاظت می‌کند.

وی با تأکید براینکه دایرةالمعارف دفاع مقدس را افرادی مانند سردار سرلشکر صفوی و سرداران ارتشی تدوین می‌کنند، افزود: برش‌های استانی تحت عنوان «دانشنامه دفاع مقدس» ابلاغ شده که در قالب سه کارگروه «شهدا و اشخاص»، «جغرافیای دفاع مقدس و نقش شهرستان‌ها» و «فرهنگی و اجتماعی» در حال تدوین پنج جلد کتاب مستند و مرجع دفاع مقدس هستیم؛ این کار بدون همراهی و مشارکت سایر دستگاه‌ها مقدور نیست.

حبیبی بیان کرد: در حال حاضر آثار متنوعی از قبیل وصیت‌نامه و دست‌نوشته از فرماندهان جمع آوری شده که با همکاری دانشگاه گیلان این آثار تبدیل به یک مقاله می‌شود، تا آیندگان بتوانند به این دستاوردها استناد کنند.

وی با بیان اینکه نقش جهاد سازندگی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن و... در دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه داد: در کارگروه فرهنگی و اجتماعی حدود 588 مدخل شناسایی شده است و همه آثار و تألیفات در حوزه دفاع مقدس تبدیل به مقالات علمی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: در بنیاد حفظ آثار پروژه‌هایی داریم که کسری خدمت برای جوانان در نظر گرفته شده است، حتی برخی از پروژه‌ها جایگزین خدمت می‌شوند، لذا نخبگانی که مستعد و علاقه‌مند هستند می‌توانند در زمینه موشن‌گرافی، معماری، ترجمه و تألیف کتاب، مقالات علمی اعلام همکاری کنند. برای ثبت فرهنگ تبلیغ ایثار و شهادت سامانه‌ای طراحی شده، بیش از 86 دستگاه اجرایی فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند؛ بنیاد حفظ آثار برای مشارکت در هزینه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام
captcha