دولت تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش فرزندآوری اندیشیده است
کد خبر: 4098408
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

دولت تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش فرزندآوری اندیشیده است

فرماندار میاندوآب گفت: افزایش نرخ جمعیت یکی از مهم‌ترین مباحث این روزهای کشور اعم از مردم و دولت است، بنابراین در‌این‌راستا دولت تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کرده است.

دولت تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش فرزندآوری اندیشیده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی پیام، فرماندار میاندوآب 18 آبان در نشست هم‌اندیشی با جوانان که در سالن جلسات فرمانداری میاندوآب ترتیب یافت، اظهار کرد: افزایش جمعیت و فرزندآوری یکی از مهم‌ترین مباحث این روزهای کشور اعم از دولت و مردم محسوب می‌شود، بنابراین با توجه به اهمیت مسئله دولت تمهیدات ویژه را برای تحقق این موضوع اتخاذ کرده است.

وی با خطاب قرار دادن مدیران بانک‌ها بر لزوم پرداخت به‌موقع تسهیلات بانکی تاکید کرد و گفت: مدیران بانک‌ها در صورتی که با کمبود اعتبار مواجه هستند، بدون فوت وقت اطلاع دهند تا تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر اینکه، کوتاهی در این زمینه توسط هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی به‌هیچ‌عنوان قابل قبول نیست، ادامه داد: با هرگونه کم‌کاری، غفلت و اغماض در انجام مسئولیت‌های محوله برابر قانون رفتار خواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بنابراین امید است، با همراهی همه سازمان‌ها به‌ویژه نهادهای فرهنگی، ائمه‌جمعه، روحانیان، دانشگاه‌ها، آموزش‌ و پرورش، بانک‌ها و ... موانع موجود در این زمینه سریع‌تر برطرف شده و گام‌های بلندی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ازدواج آسان برداشته شود.

فرماندار میاندوآب به لزوم اجرای طرح‌های حمایتی و تشویقی دولت سیزدهم درراستای حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان، اشاره و اظهار کرد: اختصاص زمین ۲۰۰ متری به خانواده‌های با بیش از ۲ فرزند جهت احداث مسکن، اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی برای فرزند آوری و تسهیلات ۱۵۰ میلیونی برای ازدواج گوشه‌ای از اقدامات حمایتی دولت به‌شمار می‌رود.

پیام ضمن ابراز خشنودی از اینکه، میاندوآب در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی ویژه ازدواج نسبت به دیگر شهرستان‌ها خوب عمل کرده است، ابرازامیدواری کرد روند فعالیت در این زمینه روزبه‌روز بهتر و پررنگ‌‌تر شده و آثار و پیامدهای آن به روشنی در جامعه نمایان شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی تشکیل زندگی مشترک و اهتمام برای تحکیم بنیان خانواده را یکی از ارکان اصلی سبک زندگی ایرانی اسلامی برشمرد، اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب درصدد هستند، با تغییر ذائقه جوانان فرهنگ منحط غربی را به نسل جوان کشورمان تحمیل کنند، حال آن که ملت ما بسیار فهیم، بابصیرت و آگاه هستند و تحت‌تاثیر آموزه‌های غربی قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام
captcha