برپایی 180 روضه خانگی طی ایام فاطمیه در شیراز
کد خبر: 4098470
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱

برپایی 180 روضه خانگی طی ایام فاطمیه در شیراز

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از برپایی 180 موکب و 180 روضه خانگی به مناسبت ایام فاطمیه در شیراز خبر داد.

زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس شامگاه چهارشنبه، 18 آبان در برنامه استانی مهرواره «راویان باغ بهشت» که به منظور تجلیل از بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ استان با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: اولین روضه خانگی توسط حضرت زهرا(س) برگزار شد.

وی از برگزاری روضه‌های خانگی در شیراز خبر داد و گفت: به مناسبت ایام وفات حضرت زهرا (س)، 180 موکب در شیراز برپا می‌شود و همزمان ۱۸۰ روضه خانگی در این ایام برگزار خواهد شد.

یقطین با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برجسته‌ترین نتیجه برگزاری روضه‌های خانگی در زمان طاغوت بود، افزود: برگزاری روضه‌های خانگی در ایجاد بصیرت و روشنگری و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه روضه‌ها بهترین سبک تربیتی هستند، اظهار کرد: روضه‌های خانگی زمینه توسل به اهل بیت (ع) را فراهم می‌کنند و فرصتی برای تکامل انسان با تمسک به اهل بیت (ع) هستند.

وی ادامه داد: امروز که به تعبیر دشمن، قدرتمندترین نهاد در کشور خانواده است ما راهی جز ارتقای زنان توسط زنان نداریم و مبلغین و مداحین به عنوان سربازان جهاد تبیین می‌توانند در این امر سهم بسزائی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه روضه‌های خانگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند، گفت: فضای روضه خانگی محل رفت و آمد ملائک است که سعی داریم آن را تقویت کنیم.

یقطین در پایان با اشاره به برگزاری مهرواره «راویان باغ بهشت» در شیراز تاکید کرد: این مهرواره فرصت مناسبی فراهم آورد تا از بانوان مبلغ و خدمات‌رسان اجتماعی و فرهنگی تجلیل ‌شود که زمینه برگزاری آن هم از ماه رمضان کلید خورد.

انتهای پیام
captcha