بهره‌برداری از 5100 فرصت شغلی اجتماع‌محور فارس
کد خبر: 4098573
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

بهره‌برداری از 5100 فرصت شغلی اجتماع‌محور فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از برگزاری آیین بهره‌برداری از 5 هزار و 100 فرصت شغلی اجتماع‌محور (خرد و خانگی» در این استان خبر داد.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس امروز، 19 آبان گفت: آئین بهره‌برداری از 5 هزار و 100 فرصت شغلی اجتماع محور (خرد و خانگی) و آیین آغاز عملیات اجرایی 5000 نیروگاه خورشیدی 5  کیلو واتی با حضور سردار زهرایی، ریاست سازمان بسیج سازندگی کشور و ایمانیه، استاندار استان فارس در روز شنبه، 21 آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: سیاست‌گذاری و رویکرد بسیج سازندگی استان فارس در اجرای طرح‌های عمرانی، اشتغال و محرومیت‌زدایی اقدام و حرکت بر بستر طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی در روستاها قلمداد می‌شود و آسایش و رفاه مردم به ویژه محرومان را رقم می‌زند.

قزلسفلی ادامه داد: یکی از نقاط اوج پروژه‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی استان فارس نقش‌آفرینی محوری مردم در طرح‌ها است و ما معتقدیم که هر کجا مردم در اجرای طرح‌ها نقش‌آفرینی کنند آن طرح امید و حیات را در روستا زنده نگه خواهد داشت و کار توسط مردم باعث می‌شود اهالی به نقش اساسی خود در پیشرفت و آبادانی پی ببرند.

وی تصریح کرد: در زمینه ایجاد اشتغال بسیج سازندگی استان فارس موفق شده با استفاده از ترکیب توامان سه ظرفیت صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش و توانمندسازی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از محل تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه زمینه را برای ایجاد اشتغال 5 هزار و 100 نفر در یک سال گذشته فراهم کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: این مجموعه در قالب یک هزار و 751 صندوق قرض‌الحسنه و 195 تعاونی توانسته است، بیش از 96 هزار نفر از جمعیت استان فارس در ساختار و سازمانی مشخص ساماندهی کند که همین امر بستری مطمئن و قابل قبول برای جریان‌سازی اجتماعی و حرکت در بستر مسئله‌محوری و تحقق اقتصادمقاومتی محسوب می‌شود.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس یادآور شد: این طرح‌های با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید اجرایی شده و در عرصه‌های مختلف مانند کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و ... با پرداخت 125 میلیاردتومان تسهیلات انجام شده است.

انتهای پیام
captcha