بهره‌برداری از معدن تراورتن تکاب در محرومیت‌زدایی تاثیر مثبت دارد
کد خبر: 4098589
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

بهره‌برداری از معدن تراورتن تکاب در محرومیت‌زدایی تاثیر مثبت دارد

فرماندار تکاب گفت: بهره‌برداری از معدن سنگ تراورتن تکاب گام موثری در رشد اشتغال جوانان و کاهش محرومیت‌ به‌شمار می‌رود.

اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار تکاب 19 آبان در آیین بهره‌برداری از معدن سنگ تراورتن آق‌دره تکاب که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از معدن سنگ تراورتن آق‌دره تکاب با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری گام مثبتی برای رشد اشتغال، کاهش محرومیت و توسعه شهرستان است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان همانند جای‌جای استان و کشورمان ظرفیت‌های بی‌بدیل در دل طبیعت و به‌صورت خدادادی وجود دارد، که در صورت بهره‌برداری بهینه از آنها می‌توان به رشد اقتصادی نه‌تنها شهرستان بلکه به کل کشور کمک شایان‌توجهی کرد، ادامه داد: در‌این‌راستا اقدام ارزشمندی درحال‌انجام است.

فرماندار تکاب خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این معدن، برای ۳۲ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد شده است، افراد شاغل در این معدن از نیروهای کار روستاهای اطراف و بومی منطقه هستند، پس بهره‌برداری از این طرح موجی از نشاط و شادابی را در منطقه به‌وجود آورده است.

علیرضا سرتیپی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تکاب در آیین افتتاح این طرح، گفت: این معدن از نوع سنگ تراورتن شکلاتی است، که ۲۰۷ کیلومتر مربع وسعت دارد و ذخیره اولیه اکتشافی آن ۴۰۰ هزار تُن برآورد شده است.

وی ادامه داد: معدن سنگ تراورتن آق‌دره با ۲۶۶ هزار تُن ظرفیت در سال فعالیت خواهد کرد؛ فعالیت این معدن سنگ در مرحله اول به مدت ۱۰ سال خواهد بود و امکان افزایش محدوده بهره‌برداری و شناسایی ذخیره اکتشافی بیشتر در آن وجود دارد.

انتهای پیام
captcha