آموزش و پرورش به جبران عقب‌ماندگی در کتاب‌خوانی اقدام کند
کد خبر: 4098712
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

آموزش و پرورش به جبران عقب‌ماندگی در کتاب‌خوانی اقدام کند

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت دین اسلام به کتاب و کتاب‌خوانی، تاکید کرد: دین اسلام به علم اندوزی بهای ویژه‌ای داده که باید در نظام اسلامی نیز سرمشق مسئولان امر قرار گیرد، متاسفانه احساس بر این است که کتاب‌خوانی در جامعه‌ کم‌رنگ شده که در این بین خانواده، دانشگاه و آموزش و پرورش برای جبران آن وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه ۲۰ آبان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه دشمن حمایت همه‌جانبه‌ای از اغتشاشات اخیر در کشور داشته است، اظهار کرد: دشمنان با وجود وضع تحریم‌های مختلف نتوانستند ایران را محدود کنند و ایران همچنان با اقتدار علمی در عرصه‌های مختلف پیروز و پیش‌قدم است برای همین منظور از اغتشاسات حمایت می‌کنند.

وی افزود: استکبار جهانی تمامی تلاش خود را برای ضربه زدن به کشورمان به کار گرفته‌اند، در مقابل نیروی نظامی با اقتدار و هوشمندی تمام توانست با دفاع از امنیت کشور، نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند و غتشاشات با خواست خدا و هوشیاری مردم خنثی شد و دشمنان ناکام ماندند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بین اغتشاش و اعتراض تفاوت عیانی وجود دارد، گفت: نام حوادث تلخ اخیر را نمی‌توان اعتراض گذاشت چرا که اعتراض اصول خاصی دارد که رعایت نشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با قدردانی از مردم برای حضور حداکثری در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه اضافه کرد: مردم ایران وضعیت موجود را درک کرده و با حضور گسترده نشان دادند که پایبند آرمان‌های انقلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه احترام به پرچم و سرود ملی ضروری است، گفت: بی‌حرمتی به سرود ملی و پرچم را غیرقابل اغماض است و ورزشکاران و کسانی که هویت ایرانی و اسلامی، حرمت پرچم و سرود ملی را زیر پا می‌گذارد نماینده کشور نیستند لذا مسئولان باید با چنین افراد خودفروخته برخورد کنند. 

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: تاکید می‌کنم که مماشات با این افراد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست چرا که برای حفظ این پرچم هزاران شهید تقدیم شده است و باید با هنجارشکنان قاطعانه برخورد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دین اسلام به کتاب و کتاب‌خوانی، تاکید کرد: دین اسلام به علم اندوزی بهای ویژه‌ای داده که باید در نظام اسلامی نیز سرمشق مسئولان امر قرار گیرد، متاسفانه احساس بر این است که کتاب‌خوانی در جامعه‌ کم‌رنگ شده که در این بین خانواده، دانشگاه و آموزش و پرورش برای جبران آن وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: مطالعه و کتابخوانی باعث رشد شده و انسان را موجودی متفکر بار می آورد، کتاب باید در جامعه محور قرار گیرد و اساتید و معلمان، دانش‌آموزان را به خواندن کتاب‌های غیردرسی هم تشویق کنند.

 

انتهای پیام
captcha