خلأهای موجود در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران برطرف شود
کد خبر: 4099036
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶

خلأهای موجود در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران برطرف شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به خلأهای موجود در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: قطعاً نقص‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

نشست شورای مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، 21 آبان در نشست شورای مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان یزد با اشاره به خاطرات هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران پرافتخار دفاع مقدس همه مردم پشتیبان نظام بودند و همراهی آنان فراموش‌نشدنی است.

وی افزود: ایثارگران در آن دوران سخت با نیتی خاص و برای رضای خداوند متعال پا به عرصه مبارزه نهادند و هیچ انتظار مادی نداشتند ولی ما از باب مسئولیت وظیفه‌ داریم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خدمت کنیم و کوتاهی در این امر گناهی بس نابخشودنی است.

عزیزی با اشاره به خلأها و نقص‌های قانونی موجود در قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران، تصریح کرد: قطعاً نقص‌ها و مشکلاتی وجود دارد و باید این خلأها احصا شود و از طریق مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پی برطرف کردن آن‌ها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد: ما به مدیران خود اعتقاد و اعتماد داریم ولی عقد اخوت هم با کسی نبسته‌ایم که تا انتهای کار دولت حضور داشته باشد و اگر گزارشی از تخلف و کارشکنی مدیران در خدمت به ایثارگران دریافت کنیم به جد برخورد خواهیم کرد.

عزیزی‌ با اشاره به منش اخلاقی سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در برخورد با ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا گفت: ما باید رفتار این سردار شهید را الگوی خود قرار دهیم که همیشه در اتاقش برای ایثارگران باز بود و تمام تلاش خود برای حل مشکلات آنان به کار می‌بست.

حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای طرح سپاس و تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی ارائه کرد.

زارع با قدردانی از مدیرانی که در اجرای طرح سپاس و تبدیل وضعیت ایثارگران همکاری داشتند گفت: خوشبختانه استان یزد در این زمینه پیشگام است و عملکرد مطلوبی نسبت به‌ کل کشور دارد ولی هنوز برخی از مدیران و دستگاه‌ها ضعف‌هایی در این زمینه دارند که باید اصلاح شود.

وی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم خدمت به ایثارگران اظهار کرد: هر کاری برای ایثارگران انجام دهیم در برابر ایثار آنان ناچیز است. باید مطالبات ایثارگران را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم و اگر براثر کوتاهی ما ایثارگری منتقد نظام شود پاسخگویی ما در روز محشر و در  محضر حضرت حق و شهدا سخت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha