رشد ۲۶ برابری کمک‌های مردمی به ستاد دیه آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4099354
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

رشد ۲۶ برابری کمک‌های مردمی به ستاد دیه آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری میزان کمک‌های مردمی به به ستاد دیه استان بیش از ۲۶ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که یک میلیارد تومان بود رشد ۲۶ برابری دارد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی،‌روز گذشته، 22 آبان در آیین تودیع و معارفه مدیر کل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: برخورد و واکنش کیفری با افرادی که مجرم هستند و خلاف قوانین جامعه رفتار می‌کنند یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است و نظام قضائی کشور بر اساس مبانی شرعی و اسلامی از این اهرم بازدارنده جرایم استفاده می‌کند.

وی افزود: رئیس بنیاد مستضعفان در سفر اخیر به استان بیش از ۱۱میلیارد تومان برای آزادسازی ۲۱۴ نفر محکومان مالی نیازمند جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کمک کرد و یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری، زندان، زندانی و خانواده آن‌ها است و سعی کردیم سیاست و برنامه‌های مدونی را در سطح استان طبق انتظارات ایشان عملیاتی کنیم.

عتباتی بیان کرد: تلاش شده رویکرد و ذهنیت جامعه را نسبت به زندانی و خانواده آن‌ها تغییر داده و دیدگاه منفی نسبت به این قشر از بین رود زیرا بسیاری از محبوسان را جرایم غیر عمدی و مالی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه  استان از لحاظ مراکز نگهداری، تعداد زندانی و داشتن چندین زندان حساس و مهم در سطح کشور جز دومین استان کشور است مدیریت زندان‌های استان نگاه ویژه‌ای می‌طلبد و برنامه‌ها و سیاست‌های خوبی با رویکرد تحولی در زندان‌ها در حال اجرا است‌.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر دشمنان از جنگ تلفیقی و ترکیبی استفاده کرد و دادگستری استان یک ورود قانونمند داشت و 75 درصد از بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر با روشنگری و گرفتن تعهد اعلام پشیمانی کرده و آزاد شدند و مابقی افراد دستگیر شده دارای سابقه و از اعضای گروهک‌های تروریستی و منافق بودند.

وی گفت: بسیاری از دستگیرشدگان در اغتشاشات اخیر به‌خاطر هیجانات در اغتشاش حضور داشتند به‌طوری که با برگزاری جلسه روشنگری برای 400 زندانی و خانواده آن‌ها در این مدت، این تعداد افراد نیز آزاد شدند.

عتباتی عنوان کرد: در سال جاری میزان کمک به ستاد دیه استان بیش از 26 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که یک میلیارد تومان بود رشد 26 برابری دارد.

وی در پایان بیان کرد: اشتغال زندانیان یک موضوع مهم در زندان‌های استان است که از رتبه 28 کشوری به رتبه دوم کشوری از لحاظ اشتغال‌زایی برای زندانیان رسیده است که تلاش می‌کنیم به رتبه اول دست یابیم.

انتهای پیام
captcha