برپایی سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در سمنان
کد خبر: 4099990
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
توسط میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی سمنان صورت گرفت؛

برپایی سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان از برپایی سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی با حضور هنرمندانی از ۱۰ استان کشور در سمنان خبر داد.

برپایی سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان، عصر روز گذشته، 24 آبان، در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: از هنرمندان هفت استان برای حضور در جشنواره امسال دعوت رسمی شده اما علاوه بر این استان، هنرمندانی از سه چهار استان دیگر نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به مغفول ماندن صنایع دستی در گذشته متذکر شد: دولت سیزدهم برخلاف گذشته رویکرد عدالت محورانه‌ای به هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

به گفته وی؛ در گذشته کمتر به بخش صنایع دستی توجه شده که برپایی این نمایشگاه آغازی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های کم‌نظیر صنایع دستی است که بازتاب دهنده ذوق، هنر و اصالت ایران و استان‌های آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه استانهای تهران، خراسان شمالی، گلستان ،مازندران، قزوین، گلستان، قم و البرز و هفت استانی هستند که به صورت رسمی برای حضور در نمایشگاه دعوت شدند اظهار کرد: علاوه بر هنرمندان استان سمنان هنرمندان دیگری از سه تا چهار استان در این نمایشگاه منطقه‌ای حضور یافتند.

وی بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی تأکید کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه بسیار ویژه‌ای به حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی داشته است.

کرم‌زاده با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی نیازمند حمایت هستند یادآور شد: انتظار می‌رود که دستگاههای اجرایی برای تأمین هدایای خود در طول سال از صنایع دستی خریداری کنند تا به ایجاد و پایداری اشتغال در این بخش کمک شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به حمایت ویژه دولت رئیسی از روستاها و مناطق محروم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی استان توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی است و در همین راستا از هنرمندان و فعالان این بخش حمایت تسهیلاتی می‌کند.

وی با اذعان به اینکه صنایع دستی استان قابلیت صادرات دارند اظهار کرد: حمایت از صنایع دستی در استان می تواند به توسعه بیشتر این صنعت کمک کند.

وی از برپایی بیش از 50 بازارچه صنایع دستی به همت میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: برپایی این نمایشگاه ها توانسته به اقتصاد صنایع دستی در استان کمک و به اصلاح هنرمندان صنایع دستی بعد از رکود چند ساله ناشی از شیوع کرونا، دوباره جان بگیرند.

انتهای پیام
captcha