ایران با فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل استکبار می‌ایستد
کد خبر: 4101635
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

ایران با فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل استکبار می‌ایستد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی به‌واسطه برخورداری از فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون در مقابل ایادی استکبار جهانی ایستاده است، که با حفظ این روحیه روبه‌جلو گام برخواهد داشت.

ایران با فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل استکبار می‌ایستدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر‌نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی 1 آذر در یادواره شهدای دانش آموزی که در مسجد جامع تکاب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحث پرتکرار در قرآن کریم، شهید و شهادت است، به‌طوری‌که خداوند متعال بارها به آن مقوله اشاره کرده‌ و عظمت والایی را برای شهدا لحاظ فرموده است.
وی با بیان اینکه خداوند متعال به نخستین شخصیت جهان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) لقب شهید را داده‌اند، گفت: یکی از اصلی‌ترین دعاهای همه معصومین (ع) به شهادت رسیدن است، دلیل اینکه می‌خواستند شهید شوند این است که این مقام نشانه حریت، عزت و سعادت است؛ هر جامعه ای که فرهنگ شهادت در آن وجود دارد، زنده و بالنده است و هرگز مقابل دشمنان خود تسلیم نمی‌شود.
وی به آیه قرآنی " کسانی که در راه خداوند جان‌شان را بدهند و شهید شوند، نباید به آنها مُرده گفته شود"، اضافه کرد: حتی اگر والدین چنین گمان کنند و فرزند شهید خود را مرده بخوانند، مرتکب فعل حرام و گناه شده‌اند، چرا که شهدا جاودانه بوده و تا ابدیت زنده هستند.
‌مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه رحمت پروردگار عالم همیشه همراه با شهدا است، چراکه با ذات اقدس الهی پیوند بسته‌اند، گفت: این قشر از عظمت غیرقابل توصیفی برخوردار هستند، که آن هم عطیه الهی است.
وی با بیان اینکه، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه امپراطوری‌های رسانه ای درصدد هستند، فرهنگ ایثار، شهادت، استقامت و حریت را از ما بگیرند، گفت: معاندان همواره به دنبال تسلط بر افکار جوانان ما هستند، پس باید هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه دشمنان در زمان‌ ریاست جمهوری بوش در آمریکا مدام ایران را تهدید کرده و ادعا می‌کردند " همه گزینه ها روی میز است" ولی فرهنگ شهادت مقابل این تهدیدها ایستاد، گفت: همین مدعیان حقوق بشر به عراق حمله کردند که حاصل آن وجود ۷ میلیون سرطانی در این کشور است، که نتیجه بمب‌ریزی آمریکایی‌هاست

انتهای پیام
captcha