جمع‌آوری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور
کد خبر: 4101981
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

جمع‌آوری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد خمینی(ره) گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در هشت ماهه سال جاری در کشور جمع آوری شده است‌.

حجت الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد خمینی(ره)به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد خمینی(ره)، امروز دوم آذرماه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خراسان‌جنوبی با اشاره به آیات و روایات در خصوص زکات، اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که جبهه کفر تمام قد در مقابل جمهوری اسلامی و ارزش‌های الهی قرار گرفته، اما این نشست و هم اندیشی‌ها نشان می‌دهد که مردم معتقد و متدین ایران اسلامی همچنان نسبت به فرایض الهی اهمیت و ارزش قایل هستند.

وی افزود: جایگاه الهی و عظیم فریضه واجب زکات در آیات و روایات آمده و هرکجا در قرآن به اقامه نماز اشاره شده بحث زکات هم آمده که نشان از این است این فریضه عظیم الهی چه جایگاه والا و بالایی دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات، تصریح کرد: در همین راستا دبیرخانه‌ شورای زکات کشور برای جریان سازی زکات و فرهنگ سازی و نهادینه کردن این امر الهی، هر هفته در یکی از استان‌ها همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: با ایجاد زمینه‌هایی برای فریضه الهی زکات می‌توانیم ارقام بیشتر از آن را ثبت و ضبط کرده و فقرا و مستمندان بیشتری را متنعم کنیم.

مهری با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در دبیرخانه شورای مرکز کشور جمع آوری شده است یادآور شد: زکات جمع‌آوری شده در هر مکان که جمع می‌شود در همان مکان هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در هشت ماهه سال جاری در کشور جمع آوری شده است‌.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت: اعتبارات زکات در قالب ضوابط اسلامی هزینه می‌شود. 

وی اظهار کرد: براساس قانون پرداخت زکات مصوب سال ۱۳۹۰، به هر میزانی که مردم زکات بدهند دولت هم به همان میزان باید کمک کند تا این مبالغ صرف محرومان شود. 

وی با تأکید بر این که دولت‌های گذشته سهم خود را در این زمینه پرداخت نکرده‌اند، تصریح کرد: امسال در دولت سیزدهم این موضوع اجرایی شده و اعتبارات آن در قالب ضوابط اسلامی هزینه خواهد شد. 

معاون سیاسی استاندار با اشاره به همت مردم خراسان‌جنوبی در پرداخت زکات، اظهار کرد: با وجود همه اقدامات دشمن برای تسخیر اذهان جوانان کشور با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود، در خراسان‌جنوبی شاهد این هستیم که مردم با وجود همه مشکلات معیشتی همواره پشتیبان نظام و مقام معظم رهبری هستند، لذا لازم است مسئولان به وظیفه خدمتگذاری خود به این مردم به خوبی عمل کنند.

طالبی یادآور شد: مردم خراسان‌جنوبی ۲۳ سال  است که گرفتار خشکسالی هستند که این موضوع سبب کاهش محصولات کشاورزی شده لذا انتظار داریم در راستای عدالت اجتماعی به خراسان‌جنوبی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به برکات پرداخت زکات از ابعاد مختلف معنوی، اقتصادی و اجتماعی گفت: یکی از برکات مهم پرداخت زکات برقراری عدالت اجتماعی در بین افراد جامعه است و در راستای عدالت اجتماعی در صورت امکان با توجه به ضعف در زیرساخت‌ها، یکی از استان‌های برخوردار در حوزه زکات، به عنوان معین خراسان جنوبی مشخص شود.

 

 

انتهای پیام
captcha