آغاز رسمی فعالیت ستاد چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در خوزستان
کد خبر: 4101988
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

آغاز رسمی فعالیت ستاد چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در خوزستان

مدیر کل اوقاف خوزستان گفت: با برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی، فعالیت این ستاد به طور رسمی در استان آغاز شد.

مرتضی خاکبازبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان امروز چهارشنبه دوم آذر در مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی، با بیان اینکه از امروز این برنامه به شکل رسمی آغاز می‌شود، گفت: هر قدر چنین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح جامعه برگزار شود، باز هم کم است، اما همین اندازه هم برکات زیادی می‌تواند داشته باشد.

رئیس ستاد برگزاری چهل‌وپنجمین مسابقات سراسری قرآن ادامه داد: هر قدر مردم را به قرآن نزدیک کنیم، نابهنجاری‌ها ‌در جامعه کمتر است و آلودگی‌های اجتماعی نشان دهنده فاصله ما از مفاهیم قرآن است.

خاکباز با اشاره به میزبانی خوزستان در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اظهار کرد: از 2 ماه گذشته کار ستاد برگزاری مسابقات در استان آغاز شده و بر این باوریم که باید با تمام توان پای کار بیاییم. 

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام فائز فائزی، دبیر اجرایی ستاد چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: اولین اقدام برای برنامه‌ریزی مسابقات، طراحی و تشکیل کمیته‌های یازده‌گانه در دبیرخانه مسابقات بود. مسئولان این کمیته‌ها مشخص و احکام آنها نیز صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بينی شده برخی کمیته‌ها گفت: از ابتدای دی، این برنامه‌ها در سطح استان اجرا می‌شوند که از جمله آنها، برگزاری ۴۵ محفل قرآنی در سطح استان با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی و همچنین مسابقات قرآنی رادیویی، در سطح آموزش و پرورش، دانشگاه‌های سراسر استان و مسابقات در سطح حوزه‌های علمیه است.

فائزی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر برگزاری مسابقات قرآنی با حضور نخبگان قرآنی، بتوانیم معارف، اندیشه‌ها و مفاهیم ژرف قرآنی را در سطح جامعه و اقصی نقاط استان اشاعه دهیم و تدبر قرآنی را در سطح استان بیشتر کنیم.

گفتنی است، مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همراه بود.

انتهای پیام
captcha