توسعه و پیشرفت کشور در گرو تلاش همگانی است
کد خبر: 4102210
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

توسعه و پیشرفت کشور در گرو تلاش همگانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت کند، گفت: پیشرفت و توسعه کشور در گرو تلاش و مجاهدت همگانی است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، چهارم آذر، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در بیانی از امام علی‌نقی(ع) آمده است که هر کس شیعه اهل‌بیت عصمت و طهارت است باید باتقوا باشد و بدون تقوا و پرهیزکاری، از ما شفاعت نخواهید.

وی با اشاره انسان صالح و باورع علاوه بر انجام واجبات و ترک محرمات، از شبهات هم دوری می‌کنند، ادامه داد: ورع دارای مراتبی است به طوری‌که ورع سالکان به این صورت است که از تمام لحظات عمر خود برای تقرب به درگاه خداوند، خدمت‌رسانی، عبادت و احسان استفاده می‌کند.

شاهرخی امنیت و آرامش را ویژگی حکومت امام زمان(عج) دانست و با بیان اینکه بدون امنیت و آرامش، رسیدن به تمدن اسلامی میسر نیست، گفت: برقراری صلح و آرامش در دنیا کار دشواری است علی‌رغم اینکه سازمان‌هایی مانند سازمان ملل متحد و شورای امنیت ایجاد شده اما امنیت و آرامش در دنیا ایجاد نشد و حتی گاهی سازمان‌های بین‌المللی، اسبابی برای برهم زدن امنیت و آرامش در دنیا شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه خداوند متعال امنیت و آرامش در حکومت مهدوی را وعده داده است، خاطرنشان کرد: در آیه ۵۷ سوره نور، آمده است که بعد از آنکه خوف و ناامنی بر دنیا حاکم شد، امنیت بر جهان حاکم می شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد، با اشاره به اینکه برقراری حاکمیت توحیدی در جهان، به معنای برقراری امنیت در جهان است، گفت: حاکمیت کامل قوانین الهی به دست امام عصر(عج) است و در حکومتش مردم از چنان امنیتی برخوردارند که مردم از دشمنان داخلی و بیرونی، در امنیت و آرامش هستند.

وی با بیان اینکه در حکومت مهدوی مردم از حیله‌های افراد خیله‌گر و از ظلم فاسدان در امنیت هستند و سیاست زور و زر و تزویر جایگاهی ندارد، ادامه داد در حکومت مهدوی از ستم ستمکاران، فساد و مفسد، جهالت و نادانی خبری نیست، گفت: گاهی جهل و ندانی امنیت را برهم می‌زند و برخی از دلائل وضعیت دو ماهه کشور، به‌دلیل از جهل و نادانی است.

شاهرخی به تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه ۵۸ اشاره کرد و گفت: بسیج در باغ انقلاب رویید، رشد کرد، به بار نشست و امروز میوه درخت بسیج را در همه عرصه‌ها مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به هفتم آذر روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت در عملیات مروارید، نیروی دریایی دشمن بعث هجوم و سکوهای نفتی البدر را نابود و خود را در راه شهید شدند، کمااینکه امروز نیروی دریایی در بازدارندگی به اوج اقتدار رسیده‌اند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد، به ۹ آذرماه، ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: گرچه در ظاهر شمشیر باطل بر حق پیروز شد اما مجاهدت زینب(س) در جنگ تبلیغاتی، دشمن را شکست داد کمااینکه پرستاری از اطفال و کودکان کربلا از تکالیف سخت و دشوار عقیله بنی‌هاشم بود.

وی، به شهادت شهید مدرس در دهم آذر و روز مجلس اشاره کرد و یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مطالعه شخصیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی شهید این شهید را الگو قرار دهند کمااینکه زندگی مدرس آنقدر ساده‌زیست بود که مردم به او اعتراض می‌کردند.

شاهرخی، با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد با اینترنت، فضای مجازی و پول مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران دهد، گفت: مقام معظم رهبری فرمود نگذاریم رگه‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و مرتجع کسی است که در زندگی، تابع سبک زندگی غربی است کمااینکه آمریکا نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت کند و وظیفه همگانی ما تلاش برای پیشرفت همه جانبه است چراکه پپیشرفت در گرو تلاش و مجاهدت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صدها هزار نفر در راهپیمایی‌ها حضور داشتند و اعتراضشان مسالمت‌آمیز بود، اضافه کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا از شاه حمایت کرد در شرایط کنونی آمریکا از اغتشاشگران حمایت می‌کند کمااینک امروز ۴۷ سازمان اطلاعاتی و امنیتی بر علیه کشور ما، برنامه‌ریزی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه جوانان حزب‌الهی باید محکم بایستند، ادامه داد: قطعا واکنش در ایام فتنه متفاوت است و برخورد ما به‌گونه‌ای باشد، که آنان را از غبار فتنه نجات دهند کمااینکه قوه قضائیه با عاملان شهادت شهدای امنیت، با سرعت و دقت عمل کند.

انتهای پیام
captcha