وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان نگران‌کننده است
کد خبر: 4102233
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان نگران‌کننده است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان در زمستان پیش‌رو نگران‌کننده است و مسئولان باید در تخصیص اعتبارات به این مناطق برای رفع مشکلات موجود، تسریع کنند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 4 آذرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، ضمن تبرک روز مجلس، اظهار کرد: مجلس الگوی تمام عیاری به نام شهید مدرس دارد که باید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به فردی مانند این شهید تمسک کنند.

عبادی‌زاده در ادامه بیان کرد: امروز ایران قوی در معرض تهدید است و همه ما باید مراقب باشیم که در این شرایط سخت رفوزه نشویم. متأسفانه امروز شاهد برخی از رفوزگی‌ها و سکوت‌ها هستیم که قابل قبول نیست.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: پنجم آذرماه به‌عنوان روز بسیج نام‌گذاری شده و بسیج، شجره مبارکی است که در انقلاب اسلامی از دل و متن مردم هرس شده است. بسیج را به اخلاص، مرد میدان‌های سخت بودن، بصیرت، برخورداری از ایمان و عمل، تشخیص دهنده دوست و دشمن و حق و باطل، روحیه ایثار و شهادت، آمادگی برای حراست از اندیشه‌های بلندی انسانی و الهی و آرمان‌ها، تلاش مؤمنانه و مجاهدت می‌شناسیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد:‌ بسیجی هیچ‌گاه باب شهادت را به روی خود بسته نمی‌بیند و بازوی توانمندی برای حفظ امنیت جامعه است و در یک کلمه بسیج مدرسه عشق است. بسیج عشق به خدا، جامعه و حرکت در مسیر الهی و حافظ امنیت مردم است.

عبادی‌زاده با بیان اینکه امیدواریم این شجره طیبه روز به روز توانمندتر بتواند از کیان این ملت دفاع کند، تصریح کرد: از برکات بسیج این است که هر جا تجربه بسیج به کشورهای حوزه مقاومت منتقل شده مانند عراق و یمن و دیگر مظلومان، برکتش را مشاهده کرده‌اند. مردم شاهد بودند چگونه داعش دست‌پرورده آمریکایی‌ها، وقتی که جهان اسلام با بسیج در مقابل آن قرار گرفت از بین رفت. شهید سلیمانی با عنصر بسیج در جهان اسلام توانست داعش را از میان بردارد.

وی ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی امروز مظهر صلابت کشور ماست، اگر نگاه کنید به اتفاق‌هایی که در جهان رخ می‌دهد می‌توان عبور از کانال سوئز، حضور در دریای کارائیب و گذر ۳۶۰ درجه و دور را توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کرد. حضور در خلیج عدم و اقیانوس هند برای اولین‌بار توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رخ داد و امروز کشورمان برای اولین بار در سطح جهانی در دریاها حکمرانی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حکمران دریاها دانست و افزود: همه کشورها قدرت و صلابت ارتش و سپاه را می‌فهمند، منتظر حرکت دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سمت قطب جنوب هستیم.

عبادی‌زاده ادامه داد: این یعنی سیطره بر همه مناطق دریاها و در هر نقطه‌ای که دشمن حضور دارد به خوبی آن را می‌بینند. ساخت انواع ناوشکن‌ها و کارهای بزرگی که توسط این عزیزان انجام شده نمونه‌های کوچکی از صلابت ارتش و دریادلان ما است.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به بخش فین از توابع شهرستان بندرعباس، بیان کرد: برای اولین بار نشست شورای اداری هرمزگان در مسجد و با حضور مردم و مسئولان برگزار شد و مردم مسائل و مشکل‌های خود را مطرح کردند. مسئولان پاسخگوی مردم بودند و این نشست مصوبه‌هایی هم برای حل مشکل‌های مردم بخش فین به همراه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: خط لوله انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی کشور از بخش‌ها و روستاهای هرمزگان می‌گذرد و براساس تعهد سرمایه‌گذار و مسئولان این طرح، باید مسئله آب روستاهایی که در مسیر این خط انقلاب قرار دارند حل شود.‌ آب برخی روستاها تأمین شده اما مشکل برخی دیگر از روستاها باقی‌مانده است که حل این مشکل از تعهدهای شرکت پروژه آب‌شیرین‌کن است.

عبادی‌زاده تصریح کرد: مسئله دیگر مشکل زلزله‌زدگان فین و سایه خوش است که با توجه به قرار گرفتن در آستانه زمستان، ما و مردم زلزله‌زده نگران هستیم. مسئله تأمین و تخصیص اعتبار مناطق زلزله زدن فین را چند روز قبل با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور مطرح کردم.

وی در پایان گفت: مسئولان در تخصیص اعتبارات تسریع کنند، بخشی از منابع تخصیص داده شده اما بخشی همچنان باقی‌مانده و به مسئولان تذکر می‌دهم که این مشکل حل بشود.

انتهای پیام
captcha