سوءاستفاده غرب از نهاد‌های بین‌المللی در جنگ ترکیبی علیه ایران
کد خبر: 4102953
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان کرد:

سوءاستفاده غرب از نهاد‌های بین‌المللی در جنگ ترکیبی علیه ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس به دوگانگی موجود در رفتار رهبران و سیاستمداران غربی نسبت به مسائل حقوق بشری اشاره کرد و گفت: دشمن جنگ ترکیبی گسترده‌ای را علیه ملت ایران آغاز کرده و در این راستا از نهادهای بین‌المللی استفاده ابزاری می‌کند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: دشمن جنگ ترکیبی گسترده‌ای را علیه ملت ایران آغاز کرده و به دنبال این است چنین جنگ ترکیبی را در همه ابعاد پیش ببرد و در این راستا از نهادهای بین‌المللی استفاده ابزاری می‌کند.

وی افزود: تجربه نشان می‌دهد دشمن هرگاه می‌خواهد نظام اسلامی ایران را تسلیم خواست و اراده خود کند فشارها را علیه مردم تشدید کرده، قطعنامه‌ای را به تصویب می‌رساند، تحریم‌ها را شدت می‌بخشد و در نهایت مردم را مقابل نظام قرار می‌دهد. پروژه جنگ ترکیبی از سال‌ها پیش آغاز شده و اوج آن در اغتشاشات اخیر نمایان شد.

نگاه دوگانه غرب به حقوق بشر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به دوگانگی موجود در رفتار رهبران و سیاستمداران غربی نسبت به حقوق بشر اشاره کرد و در این رابطه ادامه داد: دولت‌های غربی و کسانی که حامی قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل هستند و ادعای نقض حقوق بشر در ایران را دارند ابتدا بهتر نیست درباره نقض حقوق بشر در برخی کشورها و سکوت در برابر اقدامات ضدحقوق بشری کمی بیشتر توضیح دهند؟


بیشتر بخوانید:


میرتاج‌الدینی تأکید کرد: آنهایی که خودشان را حامی واقعی حقوق بشر معرفی می‌کنند در برابر جنایاتی که در عراق و افغانستان و یا در برابر جنایاتی که تروریست‌ها در کشورمان و سوریه انجام رخ داده، سکوت کرده‌اند. اگر واقعاً خود را دلسوز می‌دانند پس چرا در برابر وضعیتی که کودکان و زنان یمنی در آن گرفتار شده‌اند سکوت می‌کنند؟ چرا در برابر اقدامات ضدحقوق بشری در رابطه با یمن قطعنامه‌ای صادر نمی‌کنند و رفتارهای خشونت‌آمیز برخی کشورها علیه یمن را محکوم نمی‌کنند؟ حداقل اینها یک قطعنامه در قضیه مرگ جمال خاشقچی صادر نکردند.

اطلاعات ناقص غرب

وی گفت: غرب حق ندارد به بهانه‌های واهی و براساس اطلاعات نادرست گروهک‌های تروریستی و معاند جمهوری اسلامی ایران را محکوم به نقض حقوق بشر کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی رمز اصلی مصونیت در برابر فتنه‌ها و آشوب‌ها را روشنگری دانست و در این رابطه تأکید کرد: باید برای مردم به خوبی تشریح شود که چه کسانی پشت پرده چنین بیانیه‌هایی هستند و چه چیزی را دنبال می‌کنند؟ با روشنگری می‌توان بسیاری از فتنه‌ها و آشوب‌ها را خنثی کرد. اگر به درستی خواست و نیات شوم غربی‌ها برای مردم تبیین نشود، قطعاً دشمن می‌تواند به نظام و مردم ایران آسیب جدی وارد کند و از سوی دیگر در جنگ ترکیبی باید روشنگری را جدی گرفت.

انتهای پیام
captcha