یک محکوم به قصاص در اراک به زندگی بازگشت
کد خبر: 4103411
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

یک محکوم به قصاص در اراک به زندگی بازگشت

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یک محکوم به قصاص در اراک با تلاش اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف این شهر و گذشت اولیای‌دم به زندگی بازگشت.

آزادی  ندانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، بیان کرد: محکوم علیه، که در درگیری با فردی در مهرماه سال ۱۳۹۷ وی را به قتل رسانده و با رأی صادره محکوم به قصاص نفس شده بود، با تلاش‌های مستمر رئیس و اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی اراک و گذشت اولیای‌دم به زندگی بازگشت و رضایت قطعی و کامل اولیای دم نیز دریافت شد.

وی با اشاره به ارزش و فضیلت بخشش و گذشت، ادامه داد: از جمله خصایل کریمانه که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک کرده و اوج اخلاق‌مداری شخص را به نمایش می‌گذارد، عفو و گذشت از گناه، خطاها و لغزش‌های دیگری و خودداری از مجازات و تنبیه او است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کسانی می‌توانند به این ویژگی مهم دست یابند که دارای اراده‌ای پولادین باشند، به گونه‌ای که هیجانات، آنان را به تصمیم‌گیری وادار نمی‌سازد، بلکه بر اساس منطق الهی با دیگران تعامل می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود: براساس حکم دادگاه محکوم علیه از بابت جنبه عمومی جرم قتل عمد به ۸ سال حبس محکوم شده که در حال گذراندن محکومیت خود است.

انتهای پیام
captcha