مؤسسات قرآنی لرستان طرح‌های خود برای جذب اعتبارات را ارائه دهند
کد خبر: 4103527
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
مدیرکل ارشاد لرستان خواستار شد

مؤسسات قرآنی لرستان طرح‌های خود برای جذب اعتبارات را ارائه دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه چهار ماه فرصت داریم با ارائه برنامه برای جذب اعتبارات مربوطه در راستای برش استانی مهندسی فرهنگی طرح ارائه دهیم، از مؤسسات قرآنی خواست طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند.

جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نمازبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سه‌شنبه، هشتم آذر در جلسه کارگروه شورای فرهنگ عمومی این استان با موضوع «توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز» که در سالن جلسات شهید حیدریان ارشاد برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاید مهمترین آن تقویت فرهنگ عمومی است که سطح عامه جامعه از آن تبعیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی یک قدرت درونی و نهانی خاص و پیچیده دارد و همه اجزای فرهنگ را با هم تنیده می‌کند، افزود: فرهنگ عمومی قدرت عمومی دارد و باید تقویت شود و وقتی مقام معظم رهبری واژه مهندسی فرهنگی را مطرح کردند به این می‌رسیم که باید با اعداد و ارقام و مصالح فرهنگی، فرهنگ عمومی را توسعه داد.

احمدی با بیان اینکه کتاب، شعر، ادب، دانش و اندیشه مصالح ساخت فرهنگ عمومی هستند و ما باید برای تقدس فرهنگ عمومی از این‌ها استفاده کنیم و در این بین هیچ ابزاری بالاتر از قرآن نیست، اضافه کرد: در شرایط امروز که جنگ تمام‌عیار فرهنگی و رسانه‌ای است باید از قرآن استفاده بسیار مناسب داشته باشیم.

احمدی ادامه داد: نقشه فرهنگی مهندسی کشور برش استانی آن سال گذشته تهیه و تصحیح شد که نهایتا به‌عنوان سه استان کشور نمونه در این زمینه انتخاب شدیم و اعتبار خوبی برای این منظور نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه چهار ماه فرصت داریم با ارائه برنامه برای جذب اعتبارات مربوطه در راستای برش استانی مهندسی فرهنگی طرح ارائه دهیم، گفت: طرح‌های عملیاتی فرهنگی پس از ارائه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از تأیید اعتبار آن جذب می‌شود و در مجموع برای استان‌هایی که نقشه مهندسی را طراحی کرده‌اند هر کدام ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های قرآنی پس از تأیید از سوی کارشناسان از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، از مؤسسات قرآنی خواست طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند.

در این جلسه مصوب شد که جلسه بعد شورای فرهنگ عمومی به توسعه فرهنگ قرآن عترت و نماز اختصاص یابد و مؤسسات قرآنی پیشنهادات خود را تا قبل از آن جلسه مطابق با برش استانی مهندسی فرهنگی، ارائه دهند و متناسب با شورای استانی توسعه فرهنگ قرآن، در شهرستان‌ها نیز این شورا تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha