بازنگری طرح هادی در ۳۳ درصد روستا‌های سبزوار
کد خبر: 4104373
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

بازنگری طرح هادی در ۳۳ درصد روستا‌های سبزوار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار با اشاره به بررسی طرح‌های هادی روستایی گفت: طرح هادی ۳۳ درصد از روستا‌های سبزوار در حال بازنگری و تغییر است.

طرح هادی در  روستاها

عباسعلی شامکانی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در پاسخ به حل نشدن مشکلات برخی از روستاییان درباره ساخت مسکن و مانع بودن طرح هادی روستایی گفت: 35 طرح هادی روستایی از روستاهای شهرستان سبزوار با پایان یافتن زمان 10 ساله آنها در حال بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 90 روستای بالای 20 خانوار سبزوار در حدود 33 درصد روستاها زمان 10 ساله طرح هادی به اتمام رسیده است افزود: با اختصاص بودجه تا پایان سال این تعداد طرح هادی روستاهای سبزوار بازنگری و نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار در پاسخ به اینکه استاندار خراسان رضوی مطرح کرده تا پایان سال جاری هر چه سریعتر طرح هادی روستاها تعیین تکلیف تا مشکل روستاییان برای ساخت مسکن حل شود، افزود: تا زمانی‌که اعتبار 10 ساله طرح‌های هادی روستایی به اتمام نرسد بودجه‌ای برای بررسی و بازنگری طرح هادی اختصاص داده نمی‌شود.

وی افزود: در روستاهایی که افق 10 ساله طرح هادی روستایی به اتمام نرسیده و درخواست الحاق به محدوده داشته باشند با استعلام از اداراتی نظیر جهاد کشاورزی، محیط زیست و اداره راه و آب منطقه‌ای مشکلات مربوطه بررسی و از طریق کمیته فنی استان در صورت تصویب به محدوده الحاق خواهند شد.

شامکانی اظهار کرد: در روستاهایی که برای مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند و زمین ملی یا توافقی وجود دارد و روستاییان در طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند درخواست‌ها سریعتر بررسی و به محدوده اضافه می‌شود. تا کنون بیش از 2300 نفر در طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha