مرتفع کردن مشکلات جامعه با بهره‌گیری از پژوهش‌های کاربردی
کد خبر: 4104861
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
/ نمایشگاه پژوهش و فناوری /

مرتفع کردن مشکلات جامعه با بهره‌گیری از پژوهش‌های کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی خراسان رضوی گفت: فعالیت ما براساس نیاز جامعه است و به همین دلیل بسیاری از مشکلات جامعه را در بخش پژوهش مرتفع کردیم. آموزش‌های ما کاربردی بوده و به تبع آن پژوهش‌های کاربردی نیز ارائه می‌دهیم.

محمدجواد سلجوقی رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی خراسان رضویمحمدجواد سلجوقی، رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی خراسان رضوی، با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، اظهار کرد: هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی کمک به ایجاد و بهبود شرایط اشتغال است و مخاطب اصلی آن هم جوانان هستند. ایجاد اشتغال و بهبود شرایط آن در جامعه به ۳ طریق آموزش‌های بلندمدت، آموزش‌های خاص دانشگاه علمی کاربردی و صلاحیت حرفه‌ای محقق می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه‌های علمی کاربردی افراد با آموزش‌های کوتاه‌مدت در بازه زمانی کمتر از ۲ یا ۴ سال به‌صورت پودمانی یا آموزش چند ساعته، وارد بازار کار می‌شوند.

سلجوقی با تأکید بر امر مهم صلاحیت حرفه‌ای بیان کرد: امروزه مدرک تحصیلی یکی از ملزومات برای اشتغال است، اما در دانشگاه علمی کاربردی صلاحیت حرفه‌ای حائز اهمیت است. صلاحیت حرفه‌ای یعنی فرد توانایی و قابلیت انجام یک فعالیت را در حوزه فنی دارا باشد. این امری است که این دانشگاه به آن می‌پردازد و باید این جوانان به جامعه معرفی ‌شوند. نمایشگاه هفته پژوهش فرصت مناسبی است که مردم با دانشگاه علمی کاربردی آشنا شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: پژوهش برای ما اهمیت دارد، در دل صنعت قرار داریم و بیشترین فعالیت ما با دستگاه‌های اجرایی است، به همین دلیل می‌توانیم نوآوری‌های جدیدی داشته باشیم، به عبارت دیگر دانشگاه را به صنعت متصل کردیم.

وی در خصوص انطباق پژوهش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی با نیازهای روز جامعه گفت: فعالیت این دانشگاه براساس نیاز جامعه است و به همین دلیل بسیاری از مشکلات جامعه را در بخش پژوهش مرتفع کردیم، همچنین آموزش‌های ما کاربردی بوده و به تبع آن پژوهش‌های کاربردی نیز ارائه می‌دهیم، سرمایه‌ای را هزینه نمی‌کنیم که از آن در آینده استفاده نکنیم.

سلجوقی در خصوص اقتصاد مبتنی بر دانش بیان کرد: این الگوی اقتصادی به مدیریت دانش نیازمند است و دانشگاه علمی کاربردی در حال مدیریت دانش است، ۵۰۰۰ فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در کشور وجود دارند که شغل ندارند، اما بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه صاحبان شغل هستند. از این رو در مهرماه سال جاری بیشترین جذب دانشجو را داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha