پیشرفت ایران نتیجه مطالبه‌‌گری است
کد خبر: 4105407
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

پیشرفت ایران نتیجه مطالبه‌‌گری است

رئیس فراکسیون پیشرفت شرق و مکران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم این امر به همت جوانان و دانشجویانی بوده که روزی خودشان در دانشگاه‌ها مطالبه‌گر بوده‌اند و بعدا خود وارد میدان عمل شده‌اند.

روح الله ایزدخواه، رئیس فراکسیون پیشرفت شرق و مکران مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، روح الله ایزدخواه، رئیس فراکسیون پیشرفت شرق و مکران مجلس شورای اسلامی، امروز ۱۶ آذرماه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه بیرجند با عنوان راه روشن که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب حرکت‌های اصیل را دانشجویان پیش بردند، به عنوان مثال جهاد سازندگی موسسین و هسته مرکزی آن دانشجویان بودند که بعدا به یک حرکت عمومی و مردمی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در ۵۰ تا ۶۰ سال اخیر جنبش و نهضت‌های دانشجویی همیشه پیشتاز بوده‌اند، روز دانشجو هم به این خاطر روز دانشجو گذاشته شد که دانشجو منتقد بود به صحنه آمد و سه نفر شهید شدند، افزود: در عرصه علم و فناوری هم اگر امروز هفت هزار شرکت دانش‌بنیان داریم در این شرکت‌ها حضور دانشجویان بسیار پررنگ‌تر از حضور اساتید است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره به اینکه در عرصه بین‌الملل هم هسته‌هایی خودجوش ورود پیدا کردند و در تعاملات فرهنگی، عینی و اجتماعی با کشورهای دنیا دانشجویان بی‌نقش نبوده‌اند، تصریح کرد: امام راحل(ره) همیشه تاکید داشتند که جوانان برای سازندگی آماده شوند پس دانشجویان باید خود نیز وارد میدان عمل شوند و برای حل مشکلات جامعه گام بردارند.

ایزدخواه با اشاره به سه آرمان و هدف جنبش دانشجویی، تصریح کرد: آزاداندیشی، تحلیل‌گری و مطالبه‌گری، علم و پژوهش و عدالت خواهی سه هدف اصلی جنبش دانشجویی است و پرچم عدالت خواهی از درون دانشگاه بلند شده است؛ امروز جنبش دانشجویی دچار آسیب‌هایی شده و آن این است که این تصور احساس می‌شود که ما تنها مطالبه‌گریم و دیگران باید اجرایی کنند.

رئیس فراکسیون پیشرفت شرق و مکران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتانسیل جریان دانشجویی بسیار بالاست که باید این موضوع غبارزدایی شود، بیان کرد: به گفته شهید بهشتی دانشجو موذن است اگر خوابش ببرد نماز جامعه قضا می‌شود، پس دانشجویان نقش موثری در حل مسائل جامعه دارند؛ در مکتب انقلاب اسلامی موتور محرک رسیدن به اهداف و آرمان‌ها، حرکت مردمی برخاسته از عناصر خودجوش آرمانی است.

وی با بیان اینکه با اعتبارات محدود دولتی نمی‌توان اهداف بزرگ را محقق کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها به ورود حرکت‌های خودجوش، انقلابی و جهادی برای حل مشکلات جامعه تاکید کرده‌اند.

رئیس فراکسیون پیشرفت شرق و مکران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم این امر به همت جوانان و دانشجویانی بوده که روزی خودشان در دانشگاه‌ها مطالبه‌گر بوده‌اند و بعدا خود وارد میدان عمل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha