سیره حضرت زهرا(س) الگوی سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 4106542
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
آیت‌الله کلانتری:

سیره حضرت زهرا(س) الگوی سبک زندگی اسلامی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عمر کوتاه حضرت زهرا(س) سرشار از کمالات و جلوه‌های ارزشمند بود، گفت: حضرت زهرا(س) تمام مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی را در عمر پربرکت خود داشتند.

دفاع از ولایت و امامت از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم در هر زمانی الگو هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا الگو بودن حضرت زهرا(س) که 1400 سال قبل زندگی می‌کردند، امروز هم ادامه دارد، گفت: گرچه برخی فضائل در گذر زمان، محیط‌های مختلف و اقتضائات زمانه از اهمیت متفاوتی برخوردار است اما یک‌سری موارد هم همواره نامتغیر هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به عنوان مثال وسیله نقلیه از چهارپایان به اتومبیل، هواپیما و قطار تغییر یافته است و نوع خوراکی‌ها و شیوه طبخ خوراکی‌ها هم در گذر زمان تغییر یافته است اما مواردی مانند محورهای اصلی آدمی همچون عفاف، پاکدامنی، حیا و شرمساری، خانه‌داری و همسرداری و راستگویی در هر زمانی ارزش به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه فضائل اخلاقی حضرت زهرا(س) در عرصه‌های گوناگون قابل توجه هستند، تصریح کرد: در میان نویسندگان و محققان همواره به موضوع عفاف و پوشش حضرت فاطمه(س) پرداخته شده است و برخی هم ایشان را به عنوان بانوی گریان و عزادار معرفی کرده‌اند و این در حالی است که تنها 6 ماه آخر عمر پربرکت ایشان شاهد مغموم بودنشان هستیم.

کلانتری افزود: حضرت زهرا(س) در خانه و زندگی بانویی بسیار بانشاط و خلاق و خندان بودند و همچنین اهل تلاش و مشارکت در امور مختلف بوده و دفاع از ولایت و امامت از ویژگی‌های ایشان بود.

وی تواضع، خوش‌خلقی و مهرورزی را از خصایص دیگر حضرت زهرا(س) دانست و اظهار کرد: ایشان در کمک به همسرشان، امام علی(ع)، اهتمام فراوان داشتند و حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند، «هرگاه به خانه می‌آمدم نگاه به چهره حضرت فاطمه(س) همه غم‌هایم را رفع می‌کرد».

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) درباره جایگاه عظیم دخترشان گفت: پیامبر(ص) فرموده‌اند اگر حضرت علی(ع) آفریده نمی‌شد، فاطمه (س) همتایی در عالم نداشت.

وی در پایان تأکید کرد: اگر به مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی نگاه کنیم، حضرت زهرا(س) تمام این مؤلفه‌ها را در عمر پربرکت خودشان داشتند و عمر کوتاهشان، میدان ابراز اخلاقیات و کمالات زیبا و جلوه‌های ارزشمند است و فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب(س) و حضرت ام‌الکلثوم(س) در حد اعلای کمال تربیت کردند.

انتهای پیام
captcha