هزار شناسه برای جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی اختصاص یافت
کد خبر: 4106846
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

هزار شناسه برای جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی اختصاص یافت

مشاور فن‌آوری وزیر کشور از تخصیص هزار شناسه به نخبگان به‌منظور جذب در دستگاه‌های دولتی و استفاده از استعداد این افراد خبر داد.

حمیدرضا طهوری، مشاور فن‌آوری وزیر کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، حمیدرضا طهوری، مشاور فن‌آوری وزیر کشور، ۲۲ آذرماه در هشتمین کارگروه عملیاتی کردن شعار سال که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور ناچار هستیم اقتصادی که به کمک نفت و کمک‌های خارجی در قبل اداره می‌شد را با اقتصاد درونی و قوای محرکه با ریشه علم و فن‌آوری متخصصان داخلی با ارزش افزوده بالا ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر شاهد رشد چندین کشور دیگر در این حوزه بودیم، ادامه داد: البته این کشورها در فضاهای بزرگ‌تر و با همکاری‌های بیشتری فعال هستند، اما ما در شرایط خاصی هستیم و کشور ما با ریشه‌های عمیقی در حال رشد و حرکت است.

طهوری با تأکید بر اینکه باید بیش از پیش متکی به توان و ظرفیت‌های داخلی باشیم، گفت: اکنون در ارزیابی وضعیت علم و فن‌آوری کشور که توسط مجامع بین‌المللی تهیه می‌شود یکی از پیشرفت‌های جدی ایران تربیت منابع انسانی متخصص است و در رده چهارم دنیا هستیم.

مشاور فن‌آوری وزیر کشور با بیان اینکه هر کشوری براساس ظرفیت‌های موجود پیشرفت می‌کند، افزود: منابع انسانی فراوان، متخصص و قوی از ظرفیت‌های مهم کشور است و جهت ایجاد موتور محرک در اقتصاد کشور باید با به هم‌رسانی متخصص، زیرساخت مناسب، دانش و ظرفیت‌های قبلی، هم‌افزایی کنیم.

وی با بیان اینکه مباحث تئوریک نیز در این زمینه به وفور برگزار شده است، افزود: در مرحله اجرا آنچه که پاسخگو است، خوب فکر کردن، روابط صادقانه و تعامل است.

طهوری با بیان اینکه اگر سازوکار فراهم شده با جدیت و باور پیش برود بسیاری از مسائل برطرف خواهد و از طرفی برگزاری جلسات منظم و منسجم نیز در پیشبرد اهداف بسیار تأثیرگذار است به برنامه توسعه اقتصادی لرستان اشاره کرد و گفت: باید از بازیگران علم و فناوری در اجرای این برنامه که تکلیف داشته و در این راستا گام بر می‌دارند، استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اقتصاد دانش‌بنیان نباید جدای از برنامه اقتصادی استان باشد و باید همان برنامه اصلی اقتصادی استان را با کمک همگانی و حضور بیشتر متخصصان و نهادهای علمی و فن‌آوری، پیش ببریم.

طهوری با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز نخبگان نباید محدود باشد و با مدل علمی، فراغت و نقشه، طرح‌های خوبی تعریف کند و مسائل مورد نظر با حضور جمع نخبگان مطرح و بررسی شود، ادامه داد: نباید نخبگان به خارج از کشور مهاجرت کنند و از طرفی مشکلات داخلی بدون راه‌حل باشند و استفاده از استعداد نخبگان بسیار ضروری است.

مشاور وزیر کشور با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده استان‌ها در این حوزه، گفت: براساس قانون، رئیس هیئت‌امنای کارآفرینان برتر، استاندار است و جلسات این هیئت در استان‌ها باید تشکیل شود تا به کمک استان بیایند.‌ در این راستا یک هزار شناسه به نخبگان داده می‌شود تا در دستگاه‌های دولتی جذب شوند و از استعداد این افراد استفاده شود.

انتهای پیام
captcha