تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌های کشور
کد خبر: 4106886
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
مشاور وزیر کشور خبر داد:

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌های کشور

مشاور وزیر کشور در امور فناوری از تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: پس از تشکیل این هیئت‌ها استاندار هر استان مسائل حوزه‌های مختلف استان را به این هیئت ارجاع می‌دهد.

نشست مشاور وزیر کشور با دانشجویان و اساتید دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حمیدرضا طهوری، مشاور وزیر کشور در امور فناوری، با پیگیری و برنامه‌ریزی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، عصر روز سه‌شنبه، 22 آذرماه به دانشگاه لرستان رفت و در نشست‌های گفت‌وگومحور و پرسش و پاسخ این دانشگاه، شرکت کرد.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری در این نشست که علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و یاسوری، مشاور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند، بر گسترش ارتباطات و همکاری‌های پایدار بین نهاد دانشگاه و بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه بخش‌های صنعتی، اقتصادی و فناوری، تأکید کرد.

وی گفت: برای افزایش ارتباطات بین نظام آموزش عالی و سایر بخش‌های جامعه با رویکرد تقویت پژوهش‌های کاربردی و ارتقای فناوری‌ها، همه تلاش خود را در قالب اختیارات وزارت کشور، به کار خواهد بست.

طهوری بر لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها خبر داد و با بیان اینکه در این هیئت‌ها ۱۰ تا ۲۰ نفر در قالب انتخابات حضور خواهند یافت، اظهار کرد: پس از تشکیل این هیئت‌ها استاندار هر استان مسائل حوزه‌های مختلف استان را به آنها ارجاع می‌دهد و پس از ارزیابی ابعاد مختلف هر مسئله، گزارش مربوطه را به استانداری ابلاغ خواهند کرد.

در این نشست، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دانشگاه لرستان، گزارشی از اقدامات انجام شده از جمله فعالیت‌ها برای تهیه اطلس جامع نظام آموزش عالی استان لرستان را ارائه کرد.

بخش دیگری از برنامه مشاور وزیر کشور در امور فناوری، حضور در نشست پرسش و پاسخ رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه لرستان بود که در خانه ملی گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان، توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، برگزار شد.

در این نشست، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، در سخنانی، ضرورت ارتباط پایدار بین نظام آموزش عالی با بخش‌های صنعتی، اقتصادی، فناوری و کارآفرین جامعه را گوشزد کرد.

وی گفت: وزارت کشور، اقدامات خوبی را در زمینه ارتباط‌بخشی بین نظام دانشگاهی کشور با نظام مسائل جامعه، انجام داده است که البته بایستی این اقدامات در سطح استان‌ها، بیشتر شود.

حمیدرضا طهوری، مشاور وزیر کشور در امور فناوری، بعد از شنیدن دیدگاه‌های حاضران در نشست، در سخنانی گفت: سیاست‌ها و قوانین خوبی برای حمایت از پژوهش و فناوری کشور تهیه شده است تا دانشگاه‌ها مأموریت‌گرا برای توسعه همه‌جانبه جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است در کشور، یک هماهنگ‌کننده جامع درباره فعالیت‌های پژوهش و فناوری، وجود داشته باشد، از این رویکرد که استانداری‌های هر استانی نقش هماهنگ‌کننده در این رابطه داشته باشند حمایت و استقبال کرد که مورد تأکید وزارت کشور نیز است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری، ادامه داد: مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه‌ها روز به روز نقش اثرگذارتر و پررنگ‌تری در کارآفرینی و توسعه همه جانبه جامعه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha