کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در دادگستری زنجان
کد خبر: 4107182
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در دادگستری زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵ اولویت از سوی قوه‌ قضائیه اعلام شد که این موارد و برنامه عملیاتی همچنین سند تحول، مورد توجه قرار گرفت، چراکه مهم‌ترین تأکید ریاست قوه، تعدیل و کاهش ورودی پرونده‌ها بود که در استان موفق به تحقق این امر شده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری زنجان، صبح امروز، ۲۴ آذرماه در جمع قضات و کارکنان دادگستری‌کل استان زنجان که با حضور رئیس قوه‌ قضائیه برگزار شد، با اشاره به اجرای فرامین هشت‌گانه قوه‌ قضائیه، اظهار کرد: ۱۵ اولویت از سوی قوه‌ قضائیه اعلام شد که این موارد و برنامه عملیاتی همچنین سند تحول، مورد توجه قرار گرفت، چراکه مهم‌ترین تأکید ریاست قوه، تعدیل و کاهش ورودی پرونده‌ها بود که در استان موفق به تحقق این امر شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌هایی که موفق به کاهش ورود پرونده شده است مربوط به کمیسیون رفع تداخلات اراضی بود، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده ۵۰ درصد پلاک‌های استان رفع تداخل شده که این اقدام در کاهش مشکلات و تشکیل پرونده بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی زمان رسیدگی پرونده‌ها در استان با توجه به تأکیدات رئیس قوه‌ قضائیه، ادامه داد: هفت درصد ورودی پرونده‌ها به دادگستری زنجان کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: سالانه شش هزار نفر وارد زندان‌های استان می‌شدند که امسال این تعداد به پنج هزار نفر کاهش پیدا کرد و به شاخص ۱۶ درصدی رسیده‌ایم. همچنین در کشور شاخص زندانی بودن متهمان و محکومان ۱۷ درصد است که استان زنجان با هفت درصد در رتبه نخست در این بخش قرار دارد.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه زندان را محلی برای نگهداری محکومان می‌دانیم نه محلی برای نگهداری متهمان، گفت: همچنین استان زنجان کمترین میزان زندانی مرتبط با محکومان مهریه را در کشور دارد. در رابطه با محکومان مالی نیز همین روند را داریم و براساس تعداد بازداشت موقت در زنجان با توجه به نرخ کشوری کم است.

این مسئول با اشاره به موفقیت قضات زنجان در رابطه با صدور مجازات جایگزین حبس زنجان، اظهار کرد: در این حوزه در جایگاه هشت کشوری قرار داریم و تلاش شده است که در مواردی که امکان وجود دارد از مجازات جایگزین منطبق با مجازات استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در بخش دیگری با بیان اینکه اقدامات خوبی در جلوگیری از برداشت غیرمجاز منابع آبی انجام شده است، تشریح کرد: این مسائل باعث کاهش ۴۰ درصدی حفر چاه غیرمجاز در مناطق مختلف استان شده است.

صادقی‌نیارکی به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات حقوقی در حوزه صنعت نیز اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده و بررسی مشکلات، ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در استان به چرخه تولید بازگردانده شده است.

انتهای پیام
captcha