آمریکا با دارا بودن مخوف‌ترین زندان‌های زنان به غلط مدعی حقوق بانوان است
کد خبر: 4107386
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
امام‌جمعه ارومیه

آمریکا با دارا بودن مخوف‌ترین زندان‌های زنان به غلط مدعی حقوق بانوان است

امام‌جمعه ارومیه گفت: امروز آمریکا مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین زندان‌های زنان را داراست و با این حال به غلط مدعی حقوق‌ زنان شده است دنیای غرب امروز زنان را فقط وسیله‌ای برای عیاشی مردان شهوتران قرار داده تا از آن لذت ببرند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۲۵ آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: فشار غربی‌ها به ایران در حالی است که ایران اسلامی جایگاه والایی برای زنان قائل است و اعتقادی به زن یا مردسالاری ندارد بلکه تقوا سالاری را مدنظر قرار داده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل، افزود: آمریکا در حالی مدعی حقوق زنان است که یک سوم زنان زندانی در جهان، امروز در این کشور زندانی هستند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین زندان‌های زنان را داراست و با این حال به غلط مدعی حقوق‌ زنان شده است دنیای غرب امروز زنان را فقط وسیله‌ای برای عیاشی مردان شهوتران قرار داده تا از آن لذت ببرند.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه غرب سبب سقوط جایگاه زنان شده است، اضافه کرد: آنان حتی در ساده‌ترین تبلیغات نیز نگاه جنسی به زنان دارند از هر پنج‌ زن در آمریکا یکی مورد تعرض جنسی قرار گرفته است و طبق آمار رسمی، آمریکا یکی از ۱۰ کشور ناامن برای زنان است.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه زنان ایران قبل از انقلاب رتبه‌های نخست کم‌سوادی در جهان بودند، تاکید کرد: به برکت انقلاب، زنان ایران اسلامی امروز از نخبگان و با سوادان جهان هستند.

وی‌ در خصوص شب یلدا، گفت: شب یلدا به طولانی‌ترین شب سال گفته می‌شود و بهانه خوبی برای فرهنگ‌سازی صحیح جهت صله رحم و دادن هدیه به نیازمندان است.

حجت‌الاسلام قریشی سپس با اشاره به شهادت طلبه ارومیه‌ای در اغتشاشات اخیر تهران افزود: این طلبه در قم ساکن بوده که برای دفاع از انقلاب عازم تهران می‌شود ولی توسط اغتشاشگران به شهادت می‌رسد.

امام‌جمعه ارومیه اضافه کرد: پیکر پاک طلبه عزیز حسن مختارزاده به گونه‌ای در قم باشکوه تشییع شد گویا مردم به مراسم یک عالم بزرگ رفته بودند؛ اگر نام این عزت و افتخار نیست، پس چیست؟

وی ادامه داد: شهادت انقلاب اسلامی را زنده نگه می‌دارد و مردم را نسبت به دفاع از انقلاب دعوت می‌کند؛ برای طلبه شهید مراسمی نیز در ارومیه برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود استقبال پرشوری از آن صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به هفته حمل و نقل نیز اشاره کرد و یادآور شد: در اوایل انقلاب کامیون‌داران عزیز به دستورات امام(ره) لبیک گفته و نقش به‌سزایی در توسعه داشتند که این اقدامات جهادی باید در جامعه بازگو شود.

وی تاکید کرد: ضمن قدردانی از حرکت‌های جهادی کامیون‌داران، دولت باید توجه ویژه‌ای به این قشر زحمت‌کش داشته باشد.

انتهای پیام
captcha