نقش هوشیاری افکار عمومی در جنگ شناختی
کد خبر: 4107555
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
یک کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

نقش هوشیاری افکار عمومی در جنگ شناختی

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه چه بخواهیم چه نخواهیم در یک جنگ تمام‌عیار شناختی و ادراکی قرار داریم که لازم است افکار عمومی را هوشیار کنیم، امروزه از جنگ‌های فرسایشی خارج شده و به جنگ شناختی رسیده‌ایم.

کارگاه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، یزدان یگانگی، مسئول سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری امروز، ۲۶ آذرماه در «کارگاه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی» که در جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه چه بخواهیم چه نخواهیم در یک جنگ تمام‌عیار شناختی و ادراکی قرار داریم که لازم است افکار عمومی را هوشیار کنیم، امروزه از جنگ‌های فرسایشی خارج شده و به جنگ شناختی رسیده‌ایم.

وی در خصوص چرایی همراهی نکردن مردم با اتفاقات اخیر در کشور، افزود: مردم همواره از جمهوری اسلامی تبعیت کرده و بی‌شک دستی پشت این اتفاقات است که ما نمی‌بینیم.

یگانگی گفت: امروزه روی ذهن خودآگاه و ناخودآگاه برنامه‌ریزی شده و این کارها کاملاً علمی و حساب شده انجام می‌شود، یعنی خوراک در اختیار افراد قرار می‌دهند و عده‌ای بدون ترس وسط میدان حاضر می‌شوند، افرادی که امروزه کف خیابان هستند قداست‌زدایی می‌کنند و با دادن فحش‌های رکیک حیا را از بین برده‌اند، در حقیقت می‌توان گفت نسبت به جنگ شناختی ناآگاهیم و دقیقا نمی‌دانیم کجای جنگ قرار داریم.

وی تصریح کرد: مردم با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی همواره همراهی خود را نشان داده‌اند، اما آنچه مهم بوده این است که باید دستاوردهای 40 ساله به خوبی تبیین شوند، بنابراین جهاد تبیین در فضای فعلی لازمه امروز کشور است که باید روشنگری و تبیین صورت گیرد، همچنین شعارهای انقلاب بیان و افراد سالم تربیت شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: آمریکا به‌دنبال فشار و ناراضی کردن مردم است و تنها راه‌حل رفع مشکلات را برجام می‌داند.

یگانگی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز روایت و روایتگری بوده، آن هم به‌خاطر جنگ روایتی است که در دنیا وجود دارد، اگر در این جنگ به درستی روایت صورت نگیرد، افرادی کاملاً غلط به روایت می‌پردازند.

وی در پایان گفت: امروزه با نسلی مواجهیم که نگاه آن‌ها به فضای مجازی ابزاری و نگاه ما تهدیدمحور است، بنابراین به نظر می‌رسد داشتن سواد رسانه و سواد فضای مجازی جزو جدانشدنی زندگی ما قرار دارد، اگر بخواهیم در حوزه فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشیم داشتن سواد کافی ضرورت دارد که این امر با مطالعه، تحقیق و ... محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha