ارتقای فضای آموزشی آذربایجان غربی نیازمند هم‌افزایی برای بهره‌مندی از اعتبارات ملی است
کد خبر: 4108936
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

ارتقای فضای آموزشی آذربایجان غربی نیازمند هم‌افزایی برای بهره‌مندی از اعتبارات ملی است

فرماندار ارومیه با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از اعتبارات ملی در توسعه و ارتقای فضای آموزشی، گفت: برای جذب این اعتبارات در یک هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه، ۱ دی  در دیدار با علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در فضای آموزشی و احداث مدرسه دچار یک کمبود اساسی هستیم که خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند نقش به‌سزایی در جبران آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت توجه و اهمیت ویژه‌ای به سیستم آموزشی دارد، افزود: اهمیت این مقوله به اندازه‌ای است که تلاش می‌شود در تمامی جلسات مربوط به حوزه آموزش و پرورش شخصا حضور داشته باشم.

فرماندار ارومیه با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از اعتبارات ملی در توسعه و ارتقای فضای آموزشی، اضافه کرد: برای جذب این اعتبارات در یک هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی در رابطه با نقش سیستم آموزشی در آینده کشور، ادامه داد: عملا بدون توجه به سیستم آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان، نمی‌توان آینده‌ای روشن برای کشور متصور شد.

عماری با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مدارس سبب ایجاد خلاءهای آموزشی و پرورشی در دانش‌آموزان شده است، تاکید کرد: لازم است تا اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی برای جبران آن به صورت تخصصی وارد عمل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: در تلاش برای ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی به‌ویژه در مدارس هستیم.

علی مطهری اظهار کرد: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین نهادی است که می‌تواند در جامعه تاثیر ژرفی داشته باشد که برای تداوم این تاثیرات نیاز است نظام آموزشی پویا باشد و این مهم نیازمند پژوهشگر بودن معلمان است.

وی افزود: در علوم انسانی و در آموزش و پرورش هیچ حوزه‌ای به گستردگی پژوهش نیست و توسعه فرهنگی و اجتماعی به توسعه کمی و کیفی پژوهش مرتبط است.

مطهری با اشاره به راهکارهای ترویج پژوهشگری در مدارس یادآور شد: ترغیب معلمان به پژوهش به عنوان رهبران آموزشی، تخصیص بودجه به فعالیت‌های پژوهشی، آموزش و تربیت پژوهشگران آموزشی و آموزش مساله‌شناسی در کنار کاهش موانع اداری و مالی در مسیر پژوهش توسط مسوولان و تقویت ارتباط بین پژوهشگران و مدیران می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

 

انتهای پیام
captcha