نقش تأثیرگذار خانواده‌ها در آموزش آموزه‌های دینی به فرزندان
کد خبر: 4109034
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
امام جمعه موقت گرگان بیان کرد:

نقش تأثیرگذار خانواده‌ها در آموزش آموزه‌های دینی به فرزندان

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متأسفانه برخی جوانان و نوجوانان شناخت درستی از آموزه‌های دینی ندارند، گفت: خانواده‌ها نقش تعیین کننده‌ای در آموزش مسائل دینی برعهده دارند و نباید تعلل در این زمینه را برعهده آموزش و پرورش و مراکز تربیتی انداخت، لذا این مسائل باید از کودکی در خانواده اهمیت داده شود.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدقاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان ضمن تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: زوایای وجودی بانوی بزرگوار اسلام حضرت زهرا(س) در مورد عبادت ایشان و همسرداری و تربیت فرزند همیشه توسط واعظین در مراسم و مجالس مذهبی بیان می‌شود اما متأسفانه به مقام علمی و آشنایی ایشان به معارف دینی و فلسفه احکام ایشان کمتر توجه شده که لازم است این ابعاد زندگی حضرت اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

امام جمعه موقت گرگان به خطبه‌ای از حضرت زهرا(س) در مورد واجب بودن اعمال عبادی از قبیل نماز و روزه و حج و زکات و… اشاره کرد و گفت: هر یک از این اعمال را خداوند برای انسان مقرر کرده که باعث ارتقای ایمان در افراد شود و انجام هریک از این اعمال عبادی زمینه سعادت انسان و دوری از پلیدی و شرک در انسان فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام لیوانی با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت مسیح، گفت: حضرت مسیح پیامبر صلح و دوستی بود آن حضرت بدون پدر و از مادری به‌نام مریم متولد شد و همگان را متعجب کرد آن حضرت به اذن خدا در گهواره سخن گفت و خود را معرفی کرد.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: آن حضرت همچنین به مردم در مورد عبادت خدا سفارش کرد و این نشان از اهمیت و جایگاه نماز دارد، اما برخی پدر و مادران کمتر به این مساله توجه دارند و نسبت مسائل دینی فرزندانشان کم‌توجه و یا به‌طور کامل بی‌توجه هستند.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان اینکه متأسفانه برخی جوانان و نوجوانان شناخت درستی از آموزه‌های دینی ندارند، افزود: خانواده‌ها نقش تعیین کننده‌ای در آموزش مسائل دینی برعهده دارند و نباید تعلل در این زمینه را برعهده آموزش و پرورش و مراکز تربیتی انداخت، لذا این مسائل باید از کودکی در خانواده اهمیت داده شود.

امام جمعه موقت گرگان به سالروز روز ایمنی اشاره کرد و گفت: باید قبل از وقوع بالای طبیعی از قبیل سیل و زلزله کارهای پیشگیرانه را انجام دهیم تا در مواقع ضروری کمترین تلفات را داشته باشیم، لذا مدیران و مسئولان مرتبط باید به دنبال این باشند که خانه‌ها و مسیرهای که در معرض خطر هستند را شناسایی کرده و با رعایت مباحث ایمنی به دنبال کاهش خسارات باشند.

وی به فرارسیدن هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: بحث علم و سواد آموزی بسیار ارزشمند است و باعث آشنایی انسان با علوم و فنون و مسائل روز جامعه می‌شود، لذا باید همه فرزندان خود را به فراگیری علم و دانش روز تشویق کنیم.

انتهای پیام
captcha