تیم اقتصادی کشور قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کند
کد خبر: 4109035
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

تیم اقتصادی کشور قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کند

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه تیم اقتصادی کشور باید قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کند، گفت: دولت از فکر افراد نخبه برای کیفیت خودرو استفاده کند و با ورود بخش خصوصی این فضای انحصاری خودرو شکسته شود، انتظار ما از دولت انقلابی و مردمی ایستادن در برابر این انحصار گرایی‌ها است.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان، امروز، دوم دی ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا تنظیم کننده حرکت انسان در مسیر الهی است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمود شخصی شاید 60 یا 70 سال نماز می‌خواند اما مورد قبول واقع نشود، افزود: مراد از این روایت رعایت نکردن آداب نماز است یکی از اعمال که سفارش شده و نماز را زیباتر می‌کند رعايت کردن آداب این امر واجب است.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه بیش از 3 هزار امر مستحب طبق روایات برای نماز اشاره شده است، گفت: محافظت بر وقت نماز بسیار سفارش شده است و قرآن کریم نیز می‌فرماید نسبت به موقع نمازهای خود محافظت کنید و بیشتر از همه در قرآن و روایات به نماز ظهر توصیه ویژه شده است.

شعبانی در ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: یکی از درس‌های مهم حضرت زهرا(س) به عنوان الگو و اسوه همه مومنان تقابل با انحرافات اجتماعی و تشخص درست و بصیرت ایشان بود که جزو مسائل اساسی درس فاطمیه است.

وی با بیان اینکه وقتی انحرافی در جامعه رخ بدهد می‌تواند انحراف انسان‌ها را در طول تاریخ به همراه داشته باشد، گفت: حضرت زهرا(س) در سخنرانی که در منزل داشتند و در بستر بیماری بود در جمع بانوان مدینه که به عیادت وی آمده بوند از مردان مدینه گلایه می‌کند که این موارد در جامعه ما امروز نیز وجود دارد.

امام جمعه همدان گفت: یکی از گلایه‌های حضرت(س) سکوت خواص در برابر انحرافات جامعه است که منافع شخصی خود را بر منافع جامعه ترجیح می‌دهند و یکی دیگر از تعبیرات حضرت زهرا(س) این بود که اینها انحراف را شوخی گرفته‌اند و نمی‌داند اگر بحث ولایت حذف شود چه سرنوشتی در جامعه اسلامی رقم می‌خورد و این را تشخص ندادند و این غفلت اجتماعی است که انسان تعبیر نمی‌کند اگر اتفاقی بیفتد آینده یک کشور به کجا خواهد رسید و تعبیر دیگر ایشان تسلیم شدن در برابر دشمن و هوا و هوس است و حضرت زهرا(س) این‌ها را مزمت می‌کند.

شعبانی ادامه داد: اگر در برابر انحراف سکوت کنیم و در برابر انحراف نیایستیم طبق فرمایش حضرت زهرا(س) باید منتظر فتنه‌های پر اضطراب باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم با فرمایشات حضرت بیدار نشدند و درس نگرفتند خطاب به کسانی که امروز در جامعه دنبال انحراف هستند، تصريح کرد: آیا به این اندیشه‌اید که از بین رفتن جمهوری اسلامی چه سرنوشتی را می‌تواند در کشور رقم بزند و اگر نعمت استقلال، آزادی و امنیت به مخاطره بیفتند چه می‌شود.

امام جمعه همدان جمهوری اسلامی ایران را حاصل خون ده‌ها هزار شهید دانست و افزود: بشنویم صداهای حضرت زهرا(س) را که نباید در مقابل ظلم سکوت کرد بلکه باید از حق دفاع کرد.

وی با اشاره به واردات خودرو گفت: من یک سوال از دولتمردان دارم که واردات خودرو چه منفعتی برای مردم متوسط جامعه دارد آیا این شکاف طبقاتی را بین مردم بیشتر نخواهد کرد و چه تدبیری برای سایر اقشار دارید؟ کیفیت خودرو مربوط به امنیت جان مردم است.

شعبانی یادآور شد: این واردات خودرو فقط به نفع افراد متمکن است و باید برای قشر متوسط تدبیری اندیشیده شد، از فکر افراد نخبه برای کیفت خودرو استفاده کنید و با ورود بخش خصوصی این فضای انحصاری خودرو شکسته شود و انتظار ما از دولت انقلابی و مردمی ایستادن در برابر این انحصار گرایی‌ها است.

خطيب جمعه همدان تصریح کرد: تیم اقتصادی کشور باید قوی‌تر و منسجم تر عمل کند و البته زحمات زیادی کشیده شده که قابل تقدیر است و امیدواریم مردم در میدان عمل ثمر این زحمات را ببینند.

وی همچنین با اشاره به تشییع شهدای گمنام در ایام فاطمیه در نقاط مختلف استان بر حضور مردم در مراسم تشییع این شهدا تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha