تجلیل از برترین‎های مسابقات قرآن «سلطان قابوس» در عمان
کد خبر: 4110112
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

تجلیل از برترین‎های مسابقات قرآن «سلطان قابوس» در عمان

مراسم تجلیل از برگزیدگان سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سلطان قابوس عمان برگزار شد و وزیر اوقاف عمان در این مراسم، استقبال از حفظ و قرائت قرآن را مایه نزول برکات الهی برای مردم کشورش دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از جریده عمان، محمد بن سعید المعمری، وزیر اوقاف و امور مذهبی عمان در مراسمی که در مسجد جامع سلطان قابوس برگزار شد از برندگان سی‎امین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم سلطان قابوس تجلیل کرد.

وی در سخنانی گفت: شکی نیست که این علاقه به حفظ کتاب خداوند متعال رابط بین آسمان و زمین و مایه نزول برکات برای پسران و دختران عمانی و همچنین بیانگر میزان توجه خانواده‌های عمانی به حفظ و پایبندی به قرآن و تلاوت است.

وی افزود: ما در عمان شاهد افزایش تعداد مسابقات قرآن کریم در سطح نهادها هستیم که از مهمترین آنها می‌توان به جایزه سلطان قابوس و همچنین مسابقاتی که توسط وزارت اوقاف و امور دینی و ادارات آن برگزار می‌شود، اشاره کرد. همچنین در برخی مؤسسات خصوصی و باشگاه‌های ورزشی و فرهنگی و غیره علاقه به قرآن روز به روز محسوس‌تر و بیشتر می‌شود.

وی جوایزی را به برگزیدگان برتر 7 سطح مسابقات حفظ قرآن کریم سلطان قابوس 2022 و همچنین هیئت داوران، فعالان قرآن کریم و شرکت‌کنندگان معلول اهدا کرد.

این مسابقات در بخش‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 24 جزء متوالی، حفظ 18 جزء متوالی، حفظ 12 جزء متوالی، حفظ 6 جزء متوالی، حفظ 4 جزء متوالی و حفظ 2 جزء متوالی برگزار شد. تعداد کل شرکت کنندگان در مسابقه این دوره 2881 نفر بود.

مسابقات قرآن سلطان قابوس پس از توقف دو سال متوالی به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ از سر گرفته شد. این مسابقات هر ساله توسط مرکز عالی فرهنگ و علم سلطان قابوس در دیوان سلطنتی در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود.

تشویق جوانان عمانی به حفظ قرآن کریم و پایبندی به آموزه‌های آن، ترغیب مردم عمان به حفظ و قرائت قرآن، تربیت نسل قرآنی در جهت اصلاح اجتماعی، یافتن قاریان ممتاز قرآن و تقویت حضور فعالان قرآنی سلطان‌نشین عمان در مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله مهمترین اهداف این رقابت‌هاست. این مسابقات، نخستین بار در سال ۱۹۹۲ در سه رشته آغاز شد. 

انتهای پیام
captcha