اظهار محبت به حضرت زهرا (س) در ایران ریشه‌های عمیقی دارد
کد خبر: 4110222
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

اظهار محبت به حضرت زهرا (س) در ایران ریشه‌های عمیقی دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: اظهار محبت به حضرت زهرا (س) در بین ملت بزرگ ایران اسلامی موضوعی جدید نیست و از ریشه‌های عمیقی برخوردار است.

اظهار محبت به حضرت زهرا (س) در ایران ریشه‌های عمیقی داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدعابدین صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر  6 دی در آیین سوگواری به مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) که در پیرانشهر برگزار شد، گفت: اظهار محبت و نکوداشت ایام شهادت ایشان در ایران اسلامی موضوع جدیدی نیست و در فرهنگ و باورهای ملت بزرگ کشورمان از ریشه‌های عمیقی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم برای مدح و ثنای حضرت زهرا (س) مبادرت کنیم و این مهم را در قرآن کریم خداوند متعال به نیکی انجام داده است، ادامه داد: خداوند متعال در آيه تطهير و مباهله از حضرت زهرا (س) تعريف کرده، به‌طوری که در قرآن کریم تعابیر بی‌نظیری مطرح شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر خاطرنشان کرد: حتی علما و فضلای اهل سنت هم کتابی درباره فضايل حضرت زهرا (س) نوشته‌اند، که محتوای آن به لحاظ محتوایی و تاریخی بسیار حائز اهمیت بوده و جای تامل دارد.

صادقی اضافه کرد: حاکم نيشابوری که ازعلمای اهل سنت  محسوب می‌شود، کتابي در مدح حضرت زهرا (س) به رشته تحریر درآورده و رواياتي در اين مورد مطرح کرده است، تمام سيره‌نويسان اهل سنت يعنی تمام کسانی که زندگی اصحاب پيامبر را نوشته‌اند، وقتی به اسم  مبارک حضرت فاطمه (س) رسيده‌اند، بخشی از روايات  متواتر را آورد‌ه‌اند.

انتهای پیام
captcha