مقاوم‌سازی مساکن زلزله‌زده بشرویه پیگیری می‌شود
کد خبر: 4110770
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
استاندار خراسان‌جنوبی:

مقاوم‌سازی مساکن زلزله‌زده بشرویه پیگیری می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای اخذ مجوز ارائه تسهیلات برای منازلی که در زلزله اخیر بشرویه دچار آسیب جدی شدند پیگیری‌های لازم در سطح ملی صورت می‌گیرد تا این منازل نیز مقاوم‌سازی شوند.

بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از مناطق زلزله زدهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۹ دی‌ماه در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده بشرویه در جمع خبرنگاران گفت: طی دو سه هفته اخیر شاهد وقوع چند زلزله با ریشترهای بالا در ارسک، شهر بشرویه و روستاها و مناطق اطراف آن بودیم که به لطف الهی خسارت جانی و مالی نداشت. 

وی با بیان اینکه متأسفانه در این زلزله شاهد بودیم که بیشتر روستاهای بشرویه دچار آسیب شدند، گفت: امروز از روستاهای غنی‌آباد، رقه، کرند و چند روستای دیگر و همچنین شهر ارسک و بشرویه بازدید داشتیم، در بسیاری از روستاها خانه‌ها ترک‌های جدی دیده بودند، لذا از مردم منطقه تقاضا داریم که تا حد امکان از اسکان‌های اضطراری پیش‌بینی شده برای خواب استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود. 

قناعت با اشاره به اینکه وفاق و همدلی بسیار خوبی بین مدیران دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برای کمک به زلزله‌زده‌ها وجود دارد و کار تیمی خوبی را در شهرستان شاهد هستیم، افزود: در جریان بازدید امروز مردم ابراز می‌کردند که دستگاه‌های مختلف، نماینده مردم شهرستان در مجلس، معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان از مناطق بازدیدهایی داشته‌اند؛ به موقع در صحنه حاضر شده و این وفاق و همدلی بسیار خوب بود. 

وی با بیان اینکه طبق قانون، تسهیلات بازسازی واحدهای زلزله‌زده فقط به خانه‌ها و مناطقی تعلق می‌گیرد که در آن تخریب صورت گرفته باشد، گفت: اینجا آوار و تخریب صورت نگرفته؛ اما برخی خانه‌ها در آستانه آوار شدن است. 

قناعت یادآور شد: در جلسه مشترک هیئت دولت با استانداران که هفته پیش رو، برگزار می‌شود این موضوع در حضور وزیر کشور، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح و پیگیری خواهد شد که به استان برای بازسازی این منازل نگاه ویژه‌ای داشته باشند چون این منازل آبستن حوادث هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی همچنین از مواکب مستقر در شهر بشرویه با محوریت بررسی نحوه خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان بازدید کرد و جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان با ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در راستای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha