اولویت آزادسازی بانوان زندانی سرپرست خانوار از زندان‌های فارس
کد خبر: 4111315
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

اولویت آزادسازی بانوان زندانی سرپرست خانوار از زندان‌های فارس

رئیس کل دادگستری فارس از آزادسازی 42 بانوی جرائم غیرعمد در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در این استان خبر داد و گفت: در تلاشیم که با کمک‌های خیرین زنان زندانی به‌خصوص زنان سرپرست خانوار در اولویت آزادی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، 11 دی‌ماه در مراسم تقدیر از خیران و نیک‌اندیشان فارس خواستار تلاش خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شد و گفت: با همت خیران می‌توانیم همه زندانیان مالی زیر 500 میلیون ریال را آزاد کنیم و دستگاه قضایی از طریق دادستانی مرکز استان، شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه زمینه این اقدام بزرگ را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به آزادی 42 بانوی جرایم غیرعمد در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با همت خیران گفت: حضور زنان با جرائم مالی و غیرعمد برای هیچ‌کس پذیرفته شده نیست و در تلاشیم که با کمک‌های خیرین زنان زندانی به‌خصوص زنان سرپرست خانوار در اولویت آزادی قرار گیرند.

موسوی به تلاش‌های شوراهای حل اختلاف استان در مصالحه پرونده‌ها و اخذ رضایت از شکات اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 410 نفر زندانی و در سال جاری نیز تعداد 2 هزار 248 نفر از محکومین زندان‌ها با اخذ رضایت و یا تخفیف از شکات از زندان‌های آزاد شده‌اند که این اقدام ما در مجموعه شوراهای حل اختلاف در راستای تکمیل نیت خیرخواهانه خیرین برای آزادی بیشتر زندانیان بدهکار مالی و غیر عمد است.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از آزادی 6 هزار و 500 زندانی در نتیجه صدور احکام جایگزین حبس و 850 زندانی تحت مراقبت‌های الکترونیک خبر داد و گفت: دستگاه قضایی با بهره از ظرفیت‌های قانونی در کنار خیرین تلاش می‌کند زمینه‌ساز آزادی زندانیان باشد.

موسوی با تأکید مجدد بر جدیت دستگاه قضایی در بر خورد با مجرمان جرائم مهم و خشن تصریح کرد: ما زندان را جایی برای عبرت مجرمان خطرناک و خشن می‌دانیم همان‌گونه که در هفته گذشته همه شاهد برخورد قاطع و قانونی با متعرضین به نوامیس مردم بودند.

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: توان و حمایت خود را در مسیر گره‌گشایی از مشکلات مجرمان غیر عمد و مالی به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام
captcha