آزادسازی 1700 زندانی جرائم غیرعمد در طرح «مکتب حاج قاسم» فارس
کد خبر: 4111318
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

آزادسازی 1700 زندانی جرائم غیرعمد در طرح «مکتب حاج قاسم» فارس

مدیرکل زندان‌های فارس با تأکید بر ضرورت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد گفت: در قالب طرح «مکتب حاج قاسم» طی دو سال متوالی بیش از یک هزار و 700 زندانی جرائم غیرعمد با حمایت خیران از زندان‌های استان آزاد شدند.

نشست مدیرکل زندان‌های فارس با خیرانبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 11 دی‌ماه در مراسم تقدیر از خیران و نیک‌اندیشان استان با تأکید بر ضرورت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد گفت: هم‌اکنون بیش از 870 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس نیازمند حمایت و کمک خیران هستند.

وی تصریح کرد: با همکاری بسیج حقوقدانان و سپاه فجر استان فارس و حمایت‌های شما خیران در قالب مکتب حاج قاسم، برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد طرح آزادسازی زندانیان را طی دو سال متوالی آغاز کردیم و بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد طی این طرح و با نام مبارک حاج قاسم سلیمانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: طی آماری که از سوی بسیج مستضعفین کشور اعلام شده است، استان فارس با همت خیران بیشترین تعداد آزادی را در سطح کشور داشته است.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود۳۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کردیم که این هم نتیجه کمک خیران در سطح استان است.

مدیر ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه مجموع بدهکاری این افراد ۳۷۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان بوده است، افزود: با تلاش همکاران ما در ستاد دیه و مددکاران زندان‌های استان از شکات پرونده‌ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان گذشت و تخفیف اخذ شده است. ضمن اینکه آورده خود زندانیان در این ارتباط حدود 2 میلیارد و 620 میلیون تومان بوده است و مبلغ ۱۸۶ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان توسط مراجع م قضایی اعسار زندانیان واجد شرایط پذیرفته شده است.

وی یادآور شد: این زندانیان با مجموع ۳۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان از منابع مختلف اعم از تسهیلات بانکی، همچنین مبلغ سه میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان ستاد دیه کشور و مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان هم توسط ستاد دیه استان از محل کمک‌های خیران استان کمک شده و 10 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم بانک‌های عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این افراد قرار دادند.

 مدیرکل زندان‌های فارس همچنین با بیان اینکه هم‌اینک ۸۷۲ نفر از هم نوعان به سبب محکومیت مالی در زندان‌های استان نگه‌داری می‌‎شوند، گفت: از این تعداد ۸۳۳ نفر مرد و ۳۹ نفر خانم هستند که ۶۳۲ نفر محکوم مالی و مابقی به جرم تصادفات، دیه، نفقه، مهریه و حوادث کارگاهی در زندان‌ها نگه‌داری می‌شوند.

ابراهیمی پس از تشریح میزان بدهی محکومان مالی موجود در زندان‌های استان خطاب به خیران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار دستان پرسخاوت شما برای بازگشت به کانون خانواده و جامعه هستند.

یادآور می‌شود، مراسم آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس روز دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه با حضور مسئولان ارشد فارس در زندان مرکزی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha