اخلاص، فروتنی و هزینه کردن جان رمز محبوبیت سردار سلیمانی است
کد خبر: 4112350
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

اخلاص، فروتنی و هزینه کردن جان رمز محبوبیت سردار سلیمانی است

استاد حوزه علمیه گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دین خدا را با قلب، زبان، عمل و جانش یاری کرد و علت محبوبیت ایشان همین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه، در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان شهیدشان با اشاره به اینکه خداوند در آیه هفتم سوره محمد می‌فرماید ای مومنان، اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند و به شما ثبات قدم می‌دهد، اظهار کرد: یاری کردن خدا به خاطر نیاز نیست. ممکن است که گاهی ما به کمک کسی احتیاج داشته باشیم و بعد به او کمک کنیم، این یک رابطه طرفینی است اما در مورد خداوند، یاری کردن به این معنا نیست.

وی با اشاره به اینکه منظور از یاری خدا یاری کردن دین خداست، ابراز کرد: حضرت امیر(ع) می‌فرمایند خداوند را به قلب، دست و زبان یاری کنید و در ادامه حضرت می‌فرمایند خدا قول داده است که اگر تو مرا یاری کردی، من هم تو را یاری می‌کنم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مومن واقعی می‌تواند با قلب، زبان، عمل و جانش دین خدا را یاری کند که در این صورت نصرت الهی شامل حالش می‌شود، بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دین خدا را با قلب، زبان، عمل و جانش یاری کرد و علت محبوبیت ایشان همین است.

رفیعی ادامه داد: رمز محبوبیت شهید سلیمانی سه چیز است که اولین مورد آن دینداری و اخلاص می‌باشد؛ کسی که برای خدا کار کند محبوب خلق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تواضع و فروتنی نیز باعث محبوبیت انسان می‌شود، گفت: سردار سلیمانی هیچ ادعایی نداشت و انسانی که ادعا ندارد خدای متعال او را بالا می‌برد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هزینه کردن جان دیگر رمز محبوبیت سردار سلیمانی است تاجایی که امروز مزار ایشان مامن اقشار مختلف جامعه با هر نظر، عقیده و سبک پوشش شده و افراد زیادی را متحول کرده است.

انتهای پیام
captcha