تربیت 47 هزار دانش‌آموز در عرصه روخوانی و روانخوانی در خراسان رضوی
کد خبر: 4112549
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

تربیت 47 هزار دانش‌آموز در عرصه روخوانی و روانخوانی در خراسان رضوی

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تربیت 47 هزار دانش‌آموز در عرصه روخوانی و روانخوانی در سطح استان خبر داد.

دانش آموزان قرآن خوانیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدتقی فخریان، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در مراسم تکریم محمدرضا جاهدی‌نیا، معلم فرهنگی جوانمرد قرآنی حافظ کل قرآن کریم،  که در محل تالار نور مشهد با حضور مسئولان قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: اینکه در این مراسم از محمدرضا جاهدی‌نیا، معلم جوانی که در منطقه روستایی در حال خدمت است، تکریم خواهیم کرد در حقیقت باید برای اقدام ارزشمندی که انجام داد از عنوان جوانمردانه یاد کنیم. ایشان با این اقدام خود نشان داد که می‌شود معروفی را عمل و آن را یک اقدام جوانمردانه معرفی کرد و امروز از ستاد تجلیل و تکریم از فعالان قرآنی در این مراسم حضور دارند تا به این اقدام و معروف ایشان ضریب دهد.

وی افزود: با این اقدامی که محمدرضا جاهدی‌نیا انجام داد وظیفه داریم که تا آنجایی که می‌توانیم این حرکت جوانمردانه ایشان را گرامی بداریم و آن را ترویج دهیم. یکی از وظایفی که ستاد تکریم و تجلیل از فعالان قرآنی بر عهده دارد، این است که معروف‌های بسیار خوب و ارزشمند را ترویج کند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که خداوند می‌فرماید: «جوانانی که جوانمردانه کار کردند و ایمان آوردند ما بر ایمانشان می‌افزاییم و هدایتشان می‌کنیم»، بیان کرد: اقدامی که جاهدی‌نیا انجام داد، از آن دست اقداماتی است در خراسان رضوی با قوت پیگیری می‌شود و امیدوارم که این حرکت زمینه لازم را برای حساس‌سازی، آگاه‌سازی، فعال‌سازی و جریان‌سازی در جامعه فراهم کند.

فخریان با بیان اینکه تا کنون نیز 47 هزار دانش‌آموز در عرصه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در استان در حال تربیت هستند، ابراز کرد: البته که باید گفت خوشبختانه در آموزش و پرورش استان نیز از این اتفاقات ارزشمند بسیار زیاد به چشم می‌خورد و امید است که این مسیر را با سرعت بیشتری پیش ببریم و این در حالی است که تعداد زیادی از معلمان استان نیز به عنوان مربیان قرآنی در حال تربیت هستند.

وی بیان کرد: در سال 1389 سندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سند توسعه قرآن به تصویب رسید، در آنجا وظایفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله شورای دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعریف شد که در بخش پژوهش پیش روند، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای تبلیغ و ترویج و به وزارت آموزش و پرورش نیز برای عمومی کردن آموزش قرآن با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ماموریت داده شد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با گذشت بیش از 10 سال از تصویب این سند باید بگویم که متاسفانه در این بخش کوتاهی شده است و در حقیقت این اسناد ارزشمندی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده باید پیگیری شود و ضمانت اجرایی را از دستگاه‌ها طلب کرد که در حقیقت تمام خواسته فعالان قرآنی نیز همین مهم است.

انتهای پیام
captcha