ادب و اخلاق‌مداری محمدرضا جاهدی‌نیا در اذهان ماندگار شده است
کد خبر: 4112552
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
حجت‌الاسلام شجاع:

ادب و اخلاق‌مداری محمدرضا جاهدی‌نیا در اذهان ماندگار شده است

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افراد زیادی اقدامی که توسط محمدرضا جاهدی‌نیا صورت گرفت را مورد تحسین قرار دادند، اما هیچ کدام از این اقدام متعجب نشدند، چرا که در طی این سال‌ها که با ایشان در ارتباط بودیم آنچه از ایشان در ذهن ما ماندگار شده ادب، اخلاق‌مداری و تواضع ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه گذشته ۱۵ دی‌ماه، در مراسم تکریم محمدرضا جاهدی‌نیا  معلم فرهنگی جوانمرد قرآنی حافظ کل قرآن کریم، که در محل تالار نور مشهد با حضور مسئولان قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که محمدرضا جاهدی‌نیا را می‌شناسند از این اقدام ارزشمند او هیچ تعجبی نکردند و اگرچه که در همان شب مسابقات این اقدام توسط ایشان صورت گرفت افراد زیادی ایشان را تحسین کردند، اما هیچگاه از این اقدام متعجب نشدند، چرا که در طی این سال‌ها که با ایشان در ارتباط بودیم آنچه از ایشان در ذهن ما ماندگار شده ادب، اخلاق‌مداری و تواضع ایشان بوده است.

وی افزود: به نظر من اثر تربیت پدر و مادر است که در رفتار افراد موثر است و در مواقع حساس و بزنگاه‌ها اثرات خود را نشان می‌دهد و در این بزنگاه‌هاست که اثر تربیت اصیل و دینی یک پدر و مادر مشخص می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در واقع تنها فردی که در مسابقات حضور پیدا می‌کند متوجه چنین اقدام ارزشمند ایشان می‌شود، به دلیل اینکه متسابقینی که به این جایگاه رسیده‌اند مسیر زیادی را طی کرده‌اند تا به اینجا برسند و همواره تمام وقت و زندگی آن‌ها را به خود مشغول می‌کند که کار بسیار راحتی نیست که بخواهند چنین از خودگذشتگی بزرگی را انجام دهند.

سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: خوشحال هستیم از اینکه در جمعی حضور دارم که در آن، محفل تکریم و نکوداشت صفات قرآنی است و افتخار می‌کنیم به اینکه یکی از معلمان این مرز و بوم را در این مقام داریم که قابل ستودن است و طبیعتا قلبی که عامل به قرآن است و دلی که به آیات الهی مزین شده، شایسته است که این صفات نیکو و خداوندی از چنین دلی بر آید.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل بیان کرد: ایشان در کتاب تعلیم و تربیت خود می‌فرمایند: «خدا نکند انسان پیش از آنکه خود را بسازد جامعه به او روی آورد و در میان مردم شخصیتی پیدا کند که در این صورت خود را می‌بازد و گم می‌کند». در حقیقت توفیقی که نصیب محمدرضا جاهدی‌نیا شده نشان دهنده این است که ایشان خود ساخته‌اند و این نوید را به ما می‌دهد که مربیان تعلیم و تربیت مسلط به قرآن که تعدادشان هم قطعا زیاد خواهد بود برای آینده این سرزمین در راه هستند و این مهم باعث خوشحالی همه فرهنگیان است.

قرآن؛ بالاترین و کامل‌ترین نسخه تربیتی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: همواره بر این باور هستیم بالاترین و کامل‌ترین نسخه تربیتی ما قرآن است اما برای رسیدن به این نسخه بسیار ارزشمند قرآنی و تعلیم و تربیتی، ناچار هستیم که بسیاری از راه‌ها را طی کنیم و قرآن را در دروس متفاوت عمیق کنیم تا بتوانیم در گام‌های بعدی در جهت رشد و بلوغ کامل بشریت به اصل قرآن دست پیدا کنیم.

شوشتری بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تلاش‌های فراوان همکاران فرهنگی که خوشبختانه گام‌های بسیار بلندی را با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب آغاز کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، نتایج قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: خواسته همه ما این است که محمدرضا جاهدی‌نیاهای زیادی که تعلیم و تربیت در وجودشان با آیات الهی عجین شده، داشته باشیم و امید است که تمام فرزندان این سرزمین نیز به درجه عاملیت به قرآن کریم دست پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha