نشست فصلی رئیس کل دادگستری ایلام با حوزه‌های قضایی برگزار شد
کد خبر: 4112871
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

نشست فصلی رئیس کل دادگستری ایلام با حوزه‌های قضایی برگزار شد

نشست فصلی رئیس کل دادگستری ایلام با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان با حضور نماینده ولی فقیه در ایلام در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه وعمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، نشست فصلی رئیس کل دادگستری ایلام با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد.

عمران علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه به عملکرد دادگستری استان در سال جاری اشاره کرد و ضمن بیان توصیه‌های هشت‌گانه مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه، گفت: دادگستری استان در راستای عمل به این توصیه‌ها با اهتمام به اجرای سند تحول و در راستای رسیدگی سریع به پرونده‌ها در ۶ ماه گذشته، علاوه بر رسیدگی به ۹۰ هزار و ۳۸ پرونده ورودی، تعداد ۵ هزار و ۵۳۰ پرونده سنوات گذشته را نیز تعیین تکلیف کرده و به سرانجام رسانده که این مهم در تاریخ عدلیه ایلام بی‌سابقه است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با اجرای برنامه‌های آموزشی و تشکیل شورای رهنمون قضایی اقدام به تقویت دانش قضایی کرده و اخیراً هم شورای نخبگان دادگستری استان برای بررسی مهم‌ترین مسائل دادگستری و برون‌رفت از این مشکلات و مسائل تشکیل شده که تاکنون سابقه نداشته است.

علی‌محمدی گفت: دادگستری ایلام در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری نظارت بر اجرای قوانین در استان و ترک فعل مدیران را مورد اهتمام ویژه قرار داده و بر همین اساس هیچ مدیری حق ندارد حقوق مردم و جامعه را رعایت نکرده و به مشکلات جامعه بی اهمیت باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در خصوص توجه به اهمیت مراقبت از امنیت روانی مردم، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات مفیدی صورت گرفته که از آن جمله تعریف پست جدیدی در دفتر رئیس کل برای پیگیری مشکلات حقوقی مردم و کمک به آنان با انتصاب یک کارشناس حاذق با بیش از ۲۰ سال سابقه بوده است.

وی پیگیری پرونده‌های باز را از اهم اقدامات دادگستری استان عنوان کرد و گفت: کاهش بسیار محسوس پرونده‌ها نسبت به گذشته، بیانگر اهمیت تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در ایلام و امام جمعه ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی استثنایی برای تشکیل حکومت تشیع در طول تاریخ و نتیجه کار خداوند در ارسال رسل که همان تشکیل حکومت اسلامی است، محسوب می‌شود.

وی یکی از جایگاه‌های مهم و حساس ایجاد شده در جمهوری اسلامی را قوه قضاییه دانست که وظیفه اقامه قسط و عدل در جامعه را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در ایلام، جایگاه قوه قضاییه و قاضی را جایگاه پیامبران دانست که در بعد فصل خصومت جانشین امام معصوم و آخرین پناهگاه برای مظلومان است و گفت: به همین خاطر قضات باید ضمن استقلال عمل قاطعیت داشته تا هیچ ظالمی به فکر ظلم به مظلوم نباشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به برخورد قوه قضاییه با آشوب‌طلبان بیان کرد: در شرایط فعلی قضات باید با عنایت به مصوبات شورای تأمین و با انسجام قضایی در برخورد با قانون‌شکنان متناسب با شرایطی که دشمن خارجی ایجاد کرده و با مشورت گرفتن از نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی اقدام به صدور رأی کرده و در نظر داشته باشند که تصمیمات آن‌ها چه اثرات مثبت و یا منفی‌ای در جامعه دارد.

کریمی تبار با اشاره به اتاق‌های فکر و توطئه‌های دشمنان و جنگ ترکیبی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی، گفت: قضات در این شرایط باید هوشیار بوده و انسجام کاری داشته باشند و به جای کار جزیره‌ای به کار شبکه‌ای بپردازند و برای برون‌رفت از مشکلات فعلی مقتدرانه و آگاهانه عمل کنند چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نتیجه تلاش‌های نیرو‌های نظامی، امنیتی و انتظامی در عملکرد دستگاه قضا و قضات تبلور پیدا می‌کند.

در ادامه این نشست، دادستان مرکز استان، معاونان قضایی، رئیس کل و نماینده رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان از برترین‌های حوزه‌های قضایی و اداری استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha