راه‌اندازی شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف در خوزستان
کد خبر: 4113200
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

راه‌اندازی شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف در خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: برای ترویج و گسترش فرهنگ ارزشمند و غنی صلح و سازش در جامعه، رسانه و هنر نقش اثرگذاری دارند و باید به بهترین شکل از آنها در این زمینه بهره برد.

شورای حل اختلافبه گزارش ایکنا از خوزستان به نقل از معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر نقش و جایگاه اثرگذار رسانه و هنر در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: همانطور که هنر و رسانه‌ در تنویر افکار عمومی موفق بوده‌اند و نقش خود را ایفا کرده و توانستند در زمینه‌های مختلف از ارزش‌های نظام در همه جهات دفاع و آن را گسترش دهند انتظار می‌رود به توسعه جایگاه صلح و سازش و ترویج آن در جامعه کمک کنند.

وی حفظ شأن و جایگاه هنرمندان، اهالی رسانه، فرهنگ و ترویج فرهنگ صلح و سازش را از جمله مهمترین اهداف راه‌اندازی شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف دانست و افزود: با راه‌اندازی این شعبه، اختلافات حقوقی و قضایی در حوزه فرهنگ و هنر بدون اینکه پرونده‌ای در دادگاه‌ها یا دادسراها تشکیل و رسیدگی شود با گفتگو منتهی به مصالحه می‌شود که این امر نه تنها در حفظ جایگاه و شأن هنرمندان و اهالی رسانه و فرهنگ موثر خواهد بود، بلکه به  ترویج فرهنگ صلح و سازش نیز منجر خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطر نشان کرد: در حوزه توسعه فرهنگ صلح و سازش، کارگروه مشترکی بین این دو مجموعه تشکیل خواهد شد و می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم و در بخش هماهنگی و هم‌افزایی با توجه بیشتر در تحقق سیاست‌ها و اهداف ترسیمی اقدامات مؤثری صورت دهیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان در جهت تشکیل و راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، رسانه و هنر، بر تعامل و همکاری این اداره با مجموعه شورای حل اختلاف استان تاکید کرد و گفت: بی شک هنر و رسانه در همه زمینه‌ها تأثیر بسزایی دارند و می‌توان با استفاده از این پتانسیل در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه گام‌های موثری برداشت. آمادگی داریم در تمامی زمینه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی همکاری سازنده با توسعه حل اختلاف داشته باشیم.

وی افزود: اصحاب رسانه، اهالی فرهنگ و هنر از تشکیل و راه‌اندازی شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف در خوزستان استقبال می‌کنند و همواره تلاش می‌کنیم که با راه‌اندازی این شعبه شأن و جایگاه این عزیزان حفظ شود.

انتهای پیام
captcha