افتتاح دفتر «هیئت صلح رسانه‌ای» در کرمان
کد خبر: 4113419
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

افتتاح دفتر «هیئت صلح رسانه‌ای» در کرمان

به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، دفتر «هیئت صلح رسانه‌ای» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افتتاح شد.

افتتاح دفتر هیئت صلح رسانه‌ای در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، دفتر «هیئت صلح رسانه‌ای کرمان» به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و در بین رسانه‌ها با حضور رئیس کل دادگستری استان امروز، ۱۹ دی‌ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افتتاح شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین بیان کرد: اهمیت حوزه رسانه بر کسی پوشیده نیست و در گذشته به جز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید از سوی دستگاه‌های مختلف کمتر مورد توجه بود اما در ماه‌های اخیر به ویژه پس از اغتشاشات نقش و اهمیت رسانه‌ها برای دستگاه‌های مختلف به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مدارا و عفو و گذشت از اصول زندگی ایران و اسلامی است، افزود: موضوعاتی مانند سبک زندگی و جهاد تبیین موضوعاتی هستند که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده‌اند و نهادهای پایین دستی باید از تکرار صرف این واژه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باید به صورت موضوعی برنامه نوشته شود، تصریح کرد: عفو و گذشت یکی از شاخص‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در دادگستری برای ترویج آن برنامه‌ریزی شده و قابل تقدیر است.

وی تشکیل هیئت صلح رسانه‌ای در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان را در راستای وظیفه رسانه‌ها برای تحقق صلح و سازش دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم پرداختن رسانه‌ها به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و موضوع عفو و گذشت است. لذا جدای از مسئولانی که در حوزه صلح و سازش فعالیت می‌کنند، رسانه‌ها نیز باید در این حوزه تلاش کنند.

روحی با اشاره به وجود ۳۶۷ رسانه فعال در قالب خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و... در استان، گفت: اگر رسانه‌ها به حوزه ترویج فرهنگ صلح و سازش بپردازند این موضوع در خانواده‌ها نهادینه شده و از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا پیشگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان تصریح کرد: وجود حجم زیاد پرونده‌های قضایی شایسته یک کشور اسلامی و شیعه نیست و امیدواریم وجود چنین هیئت‌ها و نهادهایی سبب کاهش حجم ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا شود.

در پایان این مراسم امین رجایی‌نژاد، محمدرضا نژاد حیدری، امیرحسین جبارپور، محمدصادق طاهری، احمد سلطانی‌نژاد، علی سیف‌الدینی، نجمه حسنی و آزاده قربانی به عنوان اعضای هیئت صلح رسانه‌ای کرمان معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha