از هوشمندسازی پلیس تا تحقق پلیس مقتدر و حرفه‌ای، امین و مردمی
کد خبر: 4113463
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی کشور مطرح شد؛

از هوشمندسازی پلیس تا تحقق پلیس مقتدر و حرفه‌ای، امین و مردمی

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی کشور، بر ضرورت هوشمندسازی پلیس برای مدیریت در بحران‌ها تأکید و فرمانده جدید انتظامی نیز، حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق پلیس مقتدر و حرفه‌ای، امین و مردمی را سرلوحه آرمان‌های خود در دوره مسئولیتش عنوان کرد.

به گزارش ایکنا، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مراسم تودیع و معارفه سردار سرتیپ احمدرضا رادان فرمانده جدید انتظامی کشور با حضور سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری برگزار شد.

جانفشانی پلیس در اغتشاشات اخیر

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مراسم گفت: قدردان زحمات تمامی پلیس‌ها و خانواده‌های آن‌ها هستیم که در این اغتشاشات جانفدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه حوادث چند ماه گذشته باعث می‌شود قدر امنیت را در کشور متوجه شویم، گفت: اگر امنیت نباشد، هیچ فعالیتی اعم از سیاسی، اقتصادی و ... هم نخواهد بود؛ اگر امنیت نباشد، حتی مسجد و نمازی هم باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران و بسیج بیشترین کمک را در این ماه‌ها به پلیس کردند و جایی که لازم بود ارتش هم به میدان آمد، اظهار کرد: مسئولیت فرماندهی انتظامی از مرز‌ها آغاز می‌شود و تا جاده‌ها و راه‌ها ادامه پیدا می‌کند و حتی تمامی شئون زندگی مردم را فرا می‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در هر یک از فرماندهی‌های نیرو‌های مسلح یک یا دو مأموریت مشاهده می‌شود، اما در فرماندهی انتظامی ۲۰ نوع مأموریت داریم.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین سازمانی که آرامش و امنیت را برعهده دارد، فرماندهی انتظامی است، افزود: سال به سال خدماتی که پلیس به مردم می‌دهد، افزایش یافته و روز به روز نحوه ارائه این خدمات بهبود یافته است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی که بسیاری از امورات جوامع را عهده‌دار شده است، بیان کرد: پلیس به خوبی توانسته است این فضا را مدیریت کند و جرایم را کاهش دهد.

ضرورت هوشمند شدن پلیس برای مدیریت در بحران‌ها

وی، هوشمند شدن پلیس را از ویژگی‌هایی دانست که باید در پلیس تکمیل شود و بتواند در بحران‌ها صحنه را مدیریت کند و در ادامه گفت: سردار اشتری تلاش کرد تا پلیس در تراز انقلاب اسلامی را ایجاد کند، البته برای رسیدن به این پلیس، راه طولانی در پیش است که حتماً با حضور سردار رادان طی می‌شود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام مسئولیت سردار اشتری، افزود: در دوره ۸ ساله مسئولیتی سردار اشتری، کار‌های بزرگی مانند تهیه و تدوین طرح انتظامی کشور از نیرو به فرماندهی، راه‌اندازی دانشگاه تحصیلات تکمیلی در کنار دانشگاه افسری، تشکیل سازمان اطلاعات و ... انجام شد.

وی با بیان اینکه سردار رادان که افتخار کسب اعتماد رهبر معظم انقلاب را دارند، سرداری شناخته شده و ارزشمند هستند، ابراز کرد: وی در جنگ تحمیلی از ابتدا در کردستان و سقز بودند و سپس فرماندهی انتظامی سخت‌ترین استان‌های کشور را داشتند و در سطوح مختلف انتظامی حضور داشتند و در طول این ۸ سال نیز مدیر مرکز راهبردی مطالعات فراجا را بر عهده داشتند.

سرلشکر باقری متذکر شد: ما با یک جنگ ترکیبی که دشمنان انواع تهدید‌های دفاعی، نظامی، تحریم اقتصادی و سیاسی را به کار بردند، مواجه بودیم که البته دشمنان به نتیجه نرسیدند.

وی ادامه داد: بخشی از مطالبات رهبر انقلاب در متن حکم سردار رادان قید شده است؛ مطالبات دیگری شورای امنیت ملی از فرمانده محترم انتظامی انتظار دارند که بعد از تحلیل آن اعلام می‌شود.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این مراسم با اشاره به رسالت سنگین فراجا، گفت: تأمین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور به‌رغم کمبود‌ها و نیاز‌های اساسی، کاری خُرد نیست و باید از تک‌تک کارکنان فداکار انتظامی که تاکنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده‌اند، قدردانی و تشکر کنم به‌ویژه از سرتیپ پاسدار، حسین اشتری و سایر سرداران و امیرانی که سکان‌دار این کشتی در دریای متلاطم سال‌های گذشته بوده‌اند.

پلیس مقتدر و حرفه‌ای، امین و مردمی در برنامه آینده فراجا

سردار رادان، حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق پلیس مقتدر و حرفه‌ای، امین و مردمی را سرلوحه آرمان‌های خود در دوره مسئولیتش عنوان کرد و افزود: همه می‌دانیم که فراجا چه سازمان عظیمی است و چه رسالت سنگینی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور به‌رغم کمبود‌ها و نیاز‌های اساسی کاری خُرد نیست، اظهار کرد: از تک‌تک کارکنان فداکار انتظامی که تاکنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده‌اند قدردانی می‌کنم؛ به‌ویژه از سرتیپ پاسدار، حسین اشتری و سایر سرداران و امیرانی که سکان‌دار این کشتی در دریای متلاطم سال‌های گذشته بوده‌اند.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه بیان کرد: حکم ولی امر را امانتی الهی و مردمی می‌شمارم و باید با تمام توان، در اجرای بند بند آن همت گمارم و همواره متن آن را در نظر داشته باشم.

وی همچنین بیان کرد: با رهبری و آحاد ملت شریف‌مان پیمان می‌بندم آنچه در توان دارم به کار گیرم و با بهره‌گیری از هدایت‌ها، حمایت‌ها و دعا‌های ایشان، پشتیبانی همه‌جانبه ستاد کل نیرو‌های مسلح دولت، مجلس، قوه قضائیه، و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها و به‌ویژه با همت والا و کوشش بی‌دریغ کارکنان و ماموران فراجا روز به روز بر گسترش و بهینه‌سازی خدمات انتظامی به مردم بیفزاییم؛ عهد می‌بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندان کنم که به فرموده مولایمان یا هم‌کیشان من هستند و یا هم‌نوعان من و در هر حال شایسته تکریم و انصاف هستند.

هیچ‌کس از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست

سردار رادان با بیان اینکه امام راحل به‌واقع ملت رشید ایران را بی‌نظیر در تاریخ و آنان را، ولی نعمت مسئولان نامیدند، گفت: بر این باوریم که هیچ‌کس از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهم‌ترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و خود را مکلف به تأمین و حفاظت از این حق خداداد می‌دانیم.

وی اظهار کرد: سایه رحمت فراجا در همه‌جا و بر سر هر ایرانی گسترده است و دست اقتدارش مدافع حق ملتی است که سزاوار هرگونه جان‌فشانی و فداکاری است.

فرمانده کل انتظامی کشور، خدمت عاشقانه و شبانه‌روزی به تمام شهروندان، سرعت و کیفیت‌بخشی بیشتر به خدمات انتظامی، تدوین و اجرای پیگیرانه معیار‌های اخلاق حرفه‌ای و تکریم مراجعان، احترام به حریم خصوصی و ارزش‌های ملی، ارتباط پیوسته و هدفمند با افکار عمومی و استفاده از نخبگان و فرهیختگان را برخی از برنامه‌های پیش رو دانست.

سردار رادان بیان کرد: رعایت اولویت‌ها و فوریت‌ها در مأموریت‌ها و خدمات، مقابله قاطع با ناامنی‌های اجتماعی و جرائم خرد و کلان، بازتر کردن میدان ابتکار، نوآوری و تصمیم‌گیری‌های شجاعانه از دیگر برنامه‌های دوران مسئولیت بنده است.

سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا نیز در این مراسم گفت: از رهبر بزرگوار و فرمانده معظم کل قوا که با حسن اعتماد، رهنمود‌ها و حمایت‌های بزرگورانه خویش این توفیق را برای سرباز کوچک خویش فراهم کردند از صمیم دل سپاسگزاری می‌کنم. در ۸ سال گذشته کوشیدم تا جایی که می‌توانم تدابیر معظم له را با همراهی و همکاری پرسنل خدوم و فرماندهان و مدیران سازمان انتظامی کشور اجرا کنم.

سهم ویژه نیروی انتظامی در مدیریت بحران‌های سال‌های اخیر

وی با بیان اینکه در مقاطع ۸ سال گذشته اتفاقات زیادی افتاد، مانند بحران‌های سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۸، ۱۴۰۱ و دوران سخت شیوع ویروس کرونا که این سازمان در مدیریت و کنترل آن سهم بزرگی داشت، افزود: همچنین، چهار انتخابات سراسری و مهم داشتیم که همگی با امنیتی مثال‌زدنی برگزار شد.

سردار اشتری با بیان اینکه ارتقای سطح معیشت کارکنان و چند بار ترمیم حقوق آنان از توفیقات خوب این دوران بود، ادامه داد: بسیاری از خدمات انتظامی غیرحضوری و سریع‌تر شد که البته گام‌های دیگری نیز پیش‌رو خواهد بود.

وی ادامه داد: ادب و دیانت اقتضا می‌کند که از قصور و تقصیر‌های احتمالی از همه همکاران و مردم گرانقدر و از مقام معظم رهبری پوزش بطلبم. خوشحالم که ادامه این کار دشوار به فرمانده‌ای شایسته، مؤمن، مجاهد، کارآزموده و امتحان داده در میادین مختلف سپرده شد.

فرمانده سابق فراجا گفت: از انتصاب سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان از سوی معظم له، برای انتخاب کمال تشکر و قدردانی را دارم و مطمئنم که به لطف خدا و با همکاری همه مدیران و فرماندهان و کارکنان موفقیت‌های بزرگ‌تری در پیش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha