بیمارستان مهاباد با کمبود تجهیزات و اقلام پزشکی مواجه است
کد خبر: 4114623
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

بیمارستان مهاباد با کمبود تجهیزات و اقلام پزشکی مواجه است

سرپرست فرمانداری مهاباد از کمبود برخی از اقلام و امکانات پزشکی تنها بیمارستان مهاباد انتقاد کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم با توجه به مرکزیت مهاباد به عنوان بلوک‌درمانی جنوب استان نسبت به تامین این تجهیزات در اسرع وقت اقدام کند.

حسن عباسی سرپرست فرمانداری مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، صابر قلی‌زاده، معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ۲۴ دی در آیین تودیع و معارفه رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: زیرساخت و شرایط لازم برای ارتقای دانشکده پرستاری و راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی فراهم شده است و نیز وجود ظرفیت انسانی بالا در این منطقه زمینه برای ارتقا و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کرده و جز برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: با پذیرش دانشجوهای پزشکی در این دانشگاه بخش عمده نیازهای پزشکی و پرستاری شهرستان و همچنین شهرهای تابعه مرتفع و خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: تعمیر و نگهداری ساختمان قدیمی بیمارستان امام خمینی(ره) و کمک به ارتقای تجهیزات و امکانات پزشکی براساس اولویت و اعلام نیاز مجموعه شبکه بهداشت و درمان در مهاباد صورت خواهد گرفت.

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوهای پزشکی

سرپرست فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه گفت: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان بویژه در موضوع کنترل و شکست بیماری کرونا برکسی پوشیده نیست و دولت با واردات و تولید واکسن این بیماری منحوس را از کنترل کرد.

حسن عباسی یادآور شد: افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوهای پزشکی، انقلابی بزرگ در تامین نیروی انسانی متخصص برای انتقال به نقاط محروم و خدمت در تمام نقاط کشور از دیگر اقدام مهم دولت در بخش سلامت است.

وی اضافه کرد: بحث جوانی جمعیت و کمک به بیماران صعب‌الاعلاج و پرداخت بیمه تکمیلی آنان و اهدای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی ریالی نیز از جمله خدمات دولت در این حوزه مهم است.

عباسی در ادامه به کمبود برخی از اقلام و امکانات پزشکی تنها بیمارستان مهاباد انتقاد کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم با توجه به مرکزیت مهاباد به عنوان بلوک‌درمانی جنوب استان نسبت به تامین این تجهیزات در اسرع وقت اقدام کند.

تعداد پایگاه‌های اورژانس مهاباد افزایش می‌یابد

رییس جدید شبکه بهداشت و درمان مهاباد هم گفت: تمام تلاش خود و مجموعه شبکه خدمت صادقانه و ارتقای وضعیت سلامت شهروندان بوده و در این راه شبانه روز پای کار خواهیم بود.

صادق امیری تاکید کرد: توسعه مراکز بهداشتی در راستای تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان به عنوان یکی از در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد به دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های مدیریت شبکه دانست و گفت: افزایش خدمات تشخیصی و درمانی و همچنین توسعه پایگاه‌های ۱۱۵ از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای جلوگیری از رفت و آمد بیماران به مراکز درمانی سایر شهرها است.

در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از زحمات بهاالدین حسینی مدیر و قهرمان بامدادی سرپرست، صادق امیری به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان مهاباد معرفی شد.

 

انتهای پیام
captcha