11 مددجوی زندان رجایی‌شهر حافظ کل قرآن هستند
کد خبر: 4115007
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

11 مددجوی زندان رجایی‌شهر حافظ کل قرآن هستند

مدیر زندان رجایی‌شهر کرج با اشاره به گسترش برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی در این زندان گفت: اکنون ۱۱ مددجوی زندان رجایی‌شهر با تلاش بی‌وقفه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

حفظ قرآن

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی زندان رجایی‌شهر کرج، الله‌کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی‌شهر کرج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ مددجوی زندان رجایی‌شهر حافظ یک جزء، هشت مددجو حافظ پنج جزء، ۱۵ مددجو حافظ شش جزء و ۱۰ مددجو حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم هستند ضمن آنکه بیش از ۲۵۰ مددجو در کلاس‌های حفظ یک جزء به بالا، مفاهیم قرآنی، احکام و روخوانی حضور مستمر دارند.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۲۲۰ مددجو از برنامه‌های فرهنگی دارالقرآن زندان رجایی‌شهر کرج بهره‌مند می‌شوند که ۷۶ نفر آن‌ها مشغول فراگیری حفظ قرآن هستند.

این مسئول با بیان اینکه مددجویان در این دارالقرآن آموزش‌های علوم قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرا می‌گیرند، گفت: زندان رجایی‌شهر دارای یک دارالقرآن مرکزی است که مددجویان از آن برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند.

عزیزی یکی از ابزارهای اصلاحی حین مدت حبس زندانیان را برگزاری کلاس‌های علوم و معارف قرآنی ذکر کرد و گفت: شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌تواند علاوه بر پر شدن اوقات فراغت مددجویان زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان را به جامعه فراهم کند.

مدیر زندان رجایی‌شهر کرج تصریح کرد: مددجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های فرهنگی با کسب امتیاز لازم می‌توانند از مزایای قانونی مانند مرخصی، عفو مشروط و تخفیف مجازات بهره‌مند شوند.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ مددجوی زندان رجایی‌شهر با تلاش بی‌وقفه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

انتهای پیام
captcha