تأکید اوقاف قطر بر نقش والدین در آموزش قرآن به کودکان
کد خبر: 4115053
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

تأکید اوقاف قطر بر نقش والدین در آموزش قرآن به کودکان

وزارت اوقاف قطر با انتشار گزارشی با اشاره به فعالیت‌های خود در زمینه توسعه مراکز آموزشی قرآن کریم در این کشور بر نقش والدین در آموزش قرآن به فرزندان خود و تربیت دینی آنها تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر با انتشار گزارشی تصریح کرده است: طی سه دهه گذشته، هزاران دانش‌آموز حافظ قرآن کریم را از مراکز آموزشی قرآن که از سوی این وزارت در مناطق مختلف این کشور تأسیس ‌شده، فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وزارت اوقاف قطر هدف خود از ایجاد این مراکز را فراهم کردن محیطی پاک و سالم برای این دانش‌آموزان و کمک به رشد شخصیت آنها به شکلی متوازن و در راستای ایفای رسالت خود مبنی بر تبلیغ امور دینی اسلامی در جامعه و تقویت نقش پیام اسلام در تحکیم ارزش‌های انسانی، اخلاق و آرمان‌های والا معرفی کرده است.

این وزارتخانه تأکید کرده است: فراهم کردن تربیت خوب و فضای ایمانی وظیفه والدین در قبال فرزندان بوده و ضروری است که مسائل دینی و اخلاق را به آنها بیاموزند و از سویی با توجه به اینکه مراکز آموزش قرآنی فضایی مناسب و محیطی معنوی برای این اهداف ایجاد کرده، این مراکز می‌تواند به‌خوبی وظیفه آموزش قرائت قرآن و فراگیری علوم قرآنی را بر عهده بگیرد و والدین نیز باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha